Citaat:
Originally posted by Mantra
De eerste zin ben ik het helemaal mee eens. Maar verheft het zich ook als ze het leed verdubbelt door ook de dader aan te pakken? In deze maatschappij heeft het wel degelijk enig effect hoor, dat wil ik niet tegenspreken, en toch is het op zijn minst merkwaardig te noemen dat men leed wenst te verminderen door het leed te verdubbelen.
Leed aanbrengen vind ik hoe dan ook geen goede zaak. Als het meer leed zou voorkomen zou het nog ethisch te verdedigen zijn, maar ook daar zijn andere oplossingen voorhanden.
|
Jij ziet het als verdubbelen van het leed, ik zie het meer als het terudringen van het leed van het slachtoffer.... Dus het is niet echt verdubbelen, aangezien het leed van het slachtoffer zal afnemen.
Citaat:
Ik begrijp niet hoe dat zich verhoudt tot de reactie van mij waarop het een antwoord was.
|
verkeerd gelezen, mijn fout....
Citaat:
Daar heb je precies gelijk in en dit laatste stuk onderschrijf ik dan ook met enthousiasme!
|
Goed, dan zijn we het daar over eens, enige knelpunt is of de dader deels gestraft moet worden voor revalideren van het slachtoffer....