Citaat:
Originally posted by eneri
de 1e 2 argumenten vind ik nergens op slaan. jij vind dus dat de doodstraf neit moet worden ingevoerd omdat de grondwet dat zegt? het gaat erom wat JIJ vind, niet de grondwet. er wordt hier gevraagd wat je ervan vind om de grondwet dus te veranderen. zelfde geldt voor de verdragen.
|
Allereerst weerspiegelt het mijn mening. (Waar ik ook nog als argument aan kan toevoegen dat de doodstraf niet als effect heeft dat er minder moorden wordt gepleegd.)
Verder zijn die verdragen er niet voor niets! En het is belangrijk om ze te waarderen. In de grondwet zijn bijvoorbeeld de meest fundamentele rechten en waarden vastgelegd waarop wij onze samenleving wensen te grondvesten. Daarom moet je je twee keer bedenken voor je dat in twijfel brengt.
Verder zijn de verdragen die we internationaal hebben afgesloten ook van groot belang. Of het nu mijn mening reflecteert of niet, als Nederland opnieuw de doodstraf in zou voeren zou ons land die verdragen breken en dat zou veel schade brengen aan de Europese eenwording.