Enkele bericht bekijken
Oud 21 November 2002, 16:45   #33
Mantra
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
oh nee he, als we over ontorekeningsvatbaar beginnen, haak ik af.....dat vind ik toch wel zo'n slappe zooi
Eens.
Daarom dit:

Gesproken door twee vaders van wie een kind vermoord werd.
Bron: http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergr...771754481.html

Citaat:

De Ruijter de Wildt spreekt met afschuw over die uitlatingen. ,,Nawijn is hiermee symptomatisch voor een steeds hardere, gewelddadigere maatschappij waarin frustraties, boosheid de boventoon voeren. Een samenleving die we juist willen voorkomen en waarin ik niet wil leven.
Citaat:

Nabestaanden worden tussen allerlei gevoelens heen en weer geslingerd, zegt hij. ,,Uiteindelijk is de vraag: hoe kunnen we dit overleven, hoe kunnen we verder? Vergelding betekent ook dat je daar als nabestaande in blijft steken. Je komt geen barst verder. En dat ik wraak afwijs, betekent nog niet dat ik in staat ben de dader te vergeven. Maar onze dochter, ons kind, zou nooit willen dat wij voor de rest van ons leven in wraak zouden blijven steken.''
Citaat:

De overheid moet veel meer tijd en energie steken in het voorkómen van een 'rotsamenleving'.
En helemaal indrukwekkend:

Citaat:

Zulke verterende wraakgevoelens kent hij zelf niet, zegt de vader van Joes. ,,Integendeel zelfs. Een moeder die haar kind door geweld verloor zei laatst in het tv-programma 'Heilig Vuur' dat ze eigenlijk medelijden had met de dader. Dat gevoel herken ik heel goed. Ik heb geen haatgevoelens ten opzichte van de dader. Want wie is juist het slachtoffer als ik die dader zo zou gaan haten? Precies. En ik laat me niet twee keer pakken.''
  Met citaat antwoorden