ik weet het eigenlijk niet :/
ik heb het idee dat zeg maar een aantal mensen die zelfmoord (willen) plegen geen overlevingsdrang meer hebben, kan t niet echt goed uitleggen maar een vriendin van mijn moeder had een zus die in 30 jaar 3 keer zelfmoord probeerde te plegen, en ook echt naar talloze dokters is gegaan, en uiteindelijk heeft die vriendin haar zeg maar geholpen zelfmoord te plegen (door pillen). en die vrouw heeft dus echt wel gevochten maar kon zeg maar gewoon niet leven. en in dat geval is het misschien toch heel sterk.
maar je hebt ook van die mensen die zomaar een klein probleempje aannemen als reden om zo ongelukkig te "worden" en om zelfmoord te plegen. en dat vind ik echt dus heel zwak. ik denk niet dat er veel mensen zijn die dan daadwerkelijk zelfmoord plegen, ik ken genoeg mensen die het stoer vinden om gewoon te zeggen helaas.
nja en dan zit er nog iets tussenin.. mensen die echt in de knoop zitten, en toch naar niemand toe durven gaan, en toch zelfmoord plegen, dus zonder het iemand te vertellen.