Enkele bericht bekijken
Oud 5 December 2002, 11:12   #30
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

waarom is de sociale verschuiving niet goed

Wegens het falen van het system!

Een kleine groep mensen die er over het algemeen enorm hard voor hebben gewerkt wonen en leven in een veel luxer leven dan de gemiddelde nederlander. Hij betaald hierdoor ook een berg meer belasting en extra heffingen waar niemand van deze groep een enorm bezwaar tegen maakt (ook deze mensen zijn sociale mensen namelijk) Netjes dragen zij belastingen heffingen af.

Een steeds grotere groep en als het aan de SP ligt een nog groter wordende groep wordt gefinancierd van deze belastingen. Hier gaan de rijke mensen tog een beetje zuur kijken zij werken zich kapot en zijn full time bezig en zien hun belasting geld in hun ogen verspilt worden aan een gezin in een flat wat niet WIL werken voor hun geld (lees niet willen wel kunnen) Natuurlijk hebben ze het niet breed maar ze komen wel rond en in princiepe hoeven ze er niets voor te doen. Alsnog kijken er nu alleen wat mensen zuur.

Met de nieuwe plannen van de SP gaan nog meer mensen veel zuurder kijken ze gaan namelijk zelf nu echt wel enorm merken dat hun inkomen enorm achteruit gaat. zelf zullen ze moeten verhuizen en idd misschien niet meer in luxe kunnen leven ondanks dat ze niet minder hard hoeven te werken nee het werk blijft hetzelfde en even zwaar echter het loon er voor wordt wel minder.

De gevolgen kunnen zijn :
De rijkere mensen stappen op hebben er genoeg van in Belgie Duitsland en Frankrijk zijn ook sociale voorzieningen en niet schrikbarend veel slechter als in Nederland echter daar hebben de rijke mensen er amper tot helemaal geen "last" van daar is de belasting veel lager (hoe doen die landen dat dan he ) kortom ze vertrekken richting buitenland.

Economie zal daar zeker schade van ondervinden niet omdat die rijke familie niet meer die nieuwe auto koopt bij de garage nee niet daarom wel omdat het geld naar een franse bank gaat en er in plaats van in nederlandse in franse bedrijven investeringen worden gedaan, aandeelhouders, investeerders dat zijn de mensen die er mee vertrekken. kortom leegloping van kapitaal kracht.

gevolg is wel heel simpel het begin van deze thread met nijntje plaatje.

./ note ./
Ik vind het erg flauw dat anemic mijn persoonlijk op mijn idee aanvalt dit doe ik tenslotte ook bij hem niet om zijn idee van bestuur
./ note

-----------------------

nieuw certificaat binnen!