Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
als ik de theorie van me biologie leraar mag geloven..
de kans op buitenaardse wezens is verschrikkelijk klein, omdat de leefomstandigheden hier op aarde is zo ingesteld dat er kan leven, maar die gehele evolutie die ontstaan is(van bacterie tot mens) is bijna onmogelijk om ook op een andere planeet te kunnen ontstaan, de preciese leefomstandigheden voor de evolutie..
ik geloof deze theorie wel een beetje, maar zelfde geld, hoe groot is het heelal? er kan best een andere planeet zijn waar dit is voor gekomen, ook al ik zal het niet weten, zal me ook niet veel uitmaken..
|
dan moet jij bio leraar maar eens opnieuw het onderwijs in.....de kans is juist ubergroot. Ongeacht dat de kans heel klein is dat er een goed leefklimaat wordt gevormd, staat dit in het niets t.a.v. de grootte van het heelal.
Teveel mensen denken bij buitenaards leven al meteen aan witte mannetjes met een ongelovelijke kennis om door het heelal te reizen en ons te bereiken. Die kans is juist weer ontiechelijk klein. Gezien enkele berekeningen.
Bron waar ik het zo gauw een realistisch berekeningetje kon vinden is (
www.cijfers.nl)
Citaat:
De aarde staat op zo'n 150 miljoen km van de zon. Een Space Shuttle kan die afstand in 250 dagen overbruggen.
Maar de dichtstbijzijnde volgende ster is al 40 682 miljard km van ons verwijderd. Stel dat de eventuele bewoners van dat zonnestelsel beschikken over een ruimtevaartuig dat de snelheid van het licht benadert... Dan vergt een enkeltje naar de aarde nog altijd minimaal 4,3 jaar.
|