iedereen denkt maar dat het zo maar uit de lucht komt vallen (veel geld hebben)
Dit is absoluut niet zo en ondanks dat je dan wel enorm rijk zou kunnen zijn loeren er andere gevaren op je. Mensen die je puur om je status en positie in de maatschappij willen kapot maken je bedreigen. etc etc.
Ik ga er niet vanuit dat iedereen met een uitkering wel kan werken maar dit niet wil. Ik vind de manier waarop uitkeringen lopen momenteel prima! niets op tegen. prima systeem is goed top geweldig mooi vangnet.
Waar ik op tegen ben is de nieuwe plannen van de SP om deze uitkerings gerechtigen groep groter te maken en deze mensen veel meer geld ter beschikking te stellen. Zeker omdat dit geld dan weer bij precies dezelfde groep vandaan moet komen via nog meer belasting. (welke nu al 80% is)
Waarom is het dat mensen die het nu moeilijk hebben, die niet kunnen werken dit wel graag willen maar echt niet kunnen. Waarom moeten deze mensen gepromoot worden? Iedereen die even nadenkt zal zien dat mensen die wel werken voor het minimum loon (slechte baan) die zien hoe ze ook de hele dag thuis niks kunnen doen en er maar een heel klein beetje op achteruit gaan.
Niemand gaat voor zijn plezier een dag werken om dan net zo veel geld te krijgen als dat je zou krijgen al doe je de hele dag niets. Daar schuilt het gevaar in. Het aantrekkelijk maken van uitkeringen met uitbrijding van luxe daar binnen speelt fraude en gemakzucht van de mensen geheel in de hand.
-----------------------
nieuw certificaat binnen!