Ik denk dat er best wel ergens ander leven zal zijn, het heelal is te groot om nergens anders buitenaards leven te hebben,
maar ik denk dat de kans dat wij die te zien krijgen heeeeel erg klein is.
"De aarde staat op zo'n 150 miljoen km van de zon. Een Space Shuttle kan die afstand in 250 dagen overbruggen.
Maar de dichtstbijzijnde volgende ster is al 40 682 miljard km van ons verwijderd. Stel dat de eventuele bewoners van dat zonnestelsel beschikken over een ruimtevaartuig dat de snelheid van het licht benadert... Dan vergt een enkeltje naar de aarde nog altijd minimaal 4,3 jaar."
Theoretisch gezien is het onmogelijk om met de snelheid van het licht te gaan. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er wezens zijn, die ten eerste al ruimteschepen hebben, want wat is nu de kans dat ze een zelfde soort evolutie hebben ondergaan als wij??
Ik bedoel maar wij zijn toevallig zo geëvolueerd, maar het is niet waarschijnlijk dat er ergens anders eenzelfde levensvorm ontstaat.
(In films wordt er wel altijd gedaan alsof buitenaardse wezens er ongeveer net zo uit zien als mensen, of in ieder geval daar een aftreksel van zijn, maar dat komt ook maar door de beperkte fantasie van de mens (Ik bedoel maar wat kan iemand zich voorstellen bij niks, maar dan ook echt niks), waarschijnlijk kunnen wij ons niks voorstellen bij een buitenaards wezen)
Ik denk dat er best wel ergens anders buitenaards "leven" is (het is maar wat je onder leven verstaat), maar wij zullen dat nooit zien.
|