Onderwerp: Roken...
Enkele bericht bekijken
Oud 9 December 2002, 15:44   #31
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
ook mentale gezondheid. als je verslaafd bent aan roken gebruik je de sigaret om je te kalmeren, en ik vind het geen goed idee dat dit gebeurt door een drug.
Dat vind ik ook van religies.... Een illusie aanhalen om jezelf te kalmeren.... En zo zijn er nog meer dingen, dus als je dat argument aan wilt halen dan kun je wel zoveel dingen als 'slecht' benoemen terwijl het niet zo hoeft te zijn.

Citaat:

En ookal zou het wel goed zijn voor je mentale gezondheid, dan vind ik dat nog geen argument genoeg om wel te gaan roken, omdat de lichamelijke schade me toch wel te groot is.
Valt wel mee..... Daarbij gaat het altijd om verhoudingen, je weet niet in welke mate het mentaal gezond is tegenover lichamelijk gezond. Ik betwijfel ook of je dat kunt meten.

Citaat:
in je eigen huis ook, als er anderen zijn die niet roken. een speciaal rookkamertje , nee dan is het neit asociaal, maar de meeste mensen doen dat niet. En als je buiten gaat staan..kan het nog best asociaal zijn. Bij oons op school mag binnen niet gerookt worden, dus gaat iedereen voor de ingang van de school staan. Ik moet me dus iedere dag door al die rook heenwerken en kom helemaal doorrookt de school binnen. Fijn is dat..
je eigen huis, daar horen anderen zich aan te passen, dus is het niet asociaal! hmm die ophoping heeft verder niks met het roken te maken, maar gewoon met ophoping.... Ik vind het al heel sociaal dat ze buiten gaan staan

Citaat:

er zijn ook andere manieren om stress op te lossen, die veel vriendelijker zijn voor jezelf en omgeving.
Kijken of je het lekker vindt, ja, dat doen een hoop, maar ik heb zo wat rokende vrienden van me ondervraagd en niemand vond het de 1e keer ook echt lekker, dus waarom zou je er dan mee doorgaan? Precies, om jezelf te bewijzen voor de rest van de groep.
Er zijn ook andere manieren, maar dat neemt niet weg dat dit er een is. Goed selectieve opiniepeiling is niet echt veelzeggend. Daarbij gaat er ook vaak het gezegde 'bier moet je leren drinken'... of nogal eens vaak is de eerste keer sex niet fijn. Moet je dat dan maar meteen niet doen?