Onderwerp: Roken...
Enkele bericht bekijken
Oud 9 December 2002, 16:34   #32
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Dat vind ik ook van religies.... Een illusie aanhalen om jezelf te kalmeren.... En zo zijn er nog meer dingen, dus als je dat argument aan wilt halen dan kun je wel zoveel dingen als 'slecht' benoemen terwijl het niet zo hoeft te zijn.
ja dat klopt, maar aangezien roken toch ook wel andere nadelen heeft, en een religie een stuk minder(tenzij je sektes onder religie's vindt vallen) vind ik een andere manier om je te kalmeren beter.

Citaat:
Valt wel mee..... Daarbij gaat het altijd om verhoudingen, je weet niet in welke mate het mentaal gezond is tegenover lichamelijk gezond. Ik betwijfel ook of je dat kunt meten.
ik weet neit waar jij vandaan haalt dat de lichamelijke schade van roken wel meevalt.. tsja en van die verhoudingen heb je gelijk in.

Citaat:
je eigen huis, daar horen anderen zich aan te passen, dus is het niet asociaal! hmm die ophoping heeft verder niks met het roken te maken, maar gewoon met ophoping.... Ik vind het al heel sociaal dat ze buiten gaan staan
anderen horen zich in je eigen huis wel aan te passen in bepaalde mate, maar niet zover dat je meerookt met de roker, want dat is wel wat er gebeurt als er naast je iemand zit te roken. Als je het op je eigen kamer doet, nou ja dat meot je zelf weten, maar ik vind het niet kunnen om naast mij te gaan roken als ik daar last van heb.

Citaat:
Er zijn ook andere manieren, maar dat neemt niet weg dat dit er een is. Goed selectieve opiniepeiling is niet echt veelzeggend. Daarbij gaat er ook vaak het gezegde 'bier moet je leren drinken'... of nogal eens vaak is de eerste keer sex niet fijn. Moet je dat dan maar meteen niet doen?
nee tuurlijk niet. maar sex is een stuk gezonder dan roken. Als je als puber weet dat het slecht voor je is, kanker van kan krijgen enzo. Maar je vind dat je dat kan riskeren als het lekker is,(wat ik op zichzelf al knap stom vind) dus je wil het eerst uitproberen. Kom je tot de conclusie dat het niet lekker is. Geef mij dan een goede reden om toch te roken. Sex is niet ongezond, mits het veilig gebeurt, en drank is wel ongezond, maar veel minder dan roken. Daarbij is een drankje best lekker, maar een keer een sigaret niet, tenzij je eraan verslaafd raakt. Ik vind niet dat je sex en alcohol gelijk kan stellen met roken.