Citaat:
Originally posted by eneri
ja dat klopt, maar aangezien roken toch ook wel andere nadelen heeft, en een religie een stuk minder(tenzij je sektes onder religie's vindt vallen) vind ik een andere manier om je te kalmeren beter.
|
Religie heeft zelfs veel meer nadelen. Het heeft namelijk voor miljoenen slachtoffers gezorgd door de jaren heen, dmv oorlogen. Het houdt ook schijnwaarheden voor mensen hun hoofd etc.... Religies is het slechtste dat de mens ooit heeft voortgebrahct, maar dat is een andere discussie, iig is het een feit dat religies nadelen hebben.
Citaat:
ik weet neit waar jij vandaan haalt dat de lichamelijke schade van roken wel meevalt.. tsja en van die verhoudingen heb je gelijk in.
|
Het vergroot de kans op longziekten e.d, maar bij lange na nog neit direct dodelijk als bijvoorbeeld alcohol....
Citaat:
anderen horen zich in je eigen huis wel aan te passen in bepaalde mate, maar niet zover dat je meerookt met de roker, want dat is wel wat er gebeurt als er naast je iemand zit te roken. Als je het op je eigen kamer doet, nou ja dat meot je zelf weten, maar ik vind het niet kunnen om naast mij te gaan roken als ik daar last van heb.
|
Daar houden veel mensen ook rekening mee, maar dan verplaatsen we de discussie naar 'de sociaalheid van een mens', dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Veel mensen houden hier wel rekening mee, zeker als iemand anders er door astma o.i.d. extreme hinder van ondervindt.
Citaat:
nee tuurlijk niet. maar sex is een stuk gezonder dan roken. Als je als puber weet dat het slecht voor je is, kanker van kan krijgen enzo. Maar je vind dat je dat kan riskeren als het lekker is,(wat ik op zichzelf al knap stom vind) dus je wil het eerst uitproberen. Kom je tot de conclusie dat het niet lekker is. Geef mij dan een goede reden om toch te roken. Sex is niet ongezond, mits het veilig gebeurt, en drank is wel ongezond, maar veel minder dan roken. Daarbij is een drankje best lekker, maar een keer een sigaret niet, tenzij je eraan verslaafd raakt. Ik vind niet dat je sex en alcohol gelijk kan stellen met roken.
|
Een sigaretje niet lekker en een drankje wel, is op smaak gebaseerd en valt niet over te discussieren. Sommige dingen moet je vaker doen om er uiteindelijk achter te komen dat je het lekker vindt....
Daarbij conclusies trekken na 1 bepaalde proef, is zeer gewaagd... Zoals ik al aangaf met voorbeeld als sex, bier....etc