Onderwerp: Roken...
Enkele bericht bekijken
Oud 9 December 2002, 18:35   #36
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie

Mwa ik vind niet dat je moet roken om mentaal gezond te zijn als dat ten koste gaat van je lichamelijke gezondheid. Een gezonde geest in een gezond lichaam, zeg ik maar.
Je levert wat lichamelijke gezondheid in, je gaat er niet meteen dood aan (sterker nog, helemaal niet, het vergroot de kans 'alleen' maar). Je weet niet hoe erg het mentaal kan helpen, stress is namelijk ook ERG ongezond, en ook daar kun je lichamelijke schade van ondervinden (bijvoorbeeld hartaanval)

Citaat:

En niemand begint te roken om mentaal gezond te worden, volgens mij heb je hier de oorzaak en het gevolg omgedraaid.
Wie niet rookt, kan zich ook op andere manieren mentaal ontspannen, sport ofzo, ik zeg maar iets.
Ja, je kan ook op andere manieren mentaal gezonder worden, maar roken is ook een oplossing!!
En hoezo draai ik oorzaak gevolg om? denk jij dat mensen gestressed worden van roken? lol

Citaat:

Het is maar als je begint te roken, dat je moet verderroken om je mentaal goed te voelen.
Nee niet altijd, zeker als je mentaal de zaken wat beter op een rijtje hebt en bijvoorbeeld je omgeving weer goed recht en stabiel staat, dan kan je niet al te moeilijk stoppen met roken