Onderwerp: Roken...
Enkele bericht bekijken
Oud 9 December 2002, 19:09   #37
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Je levert wat lichamelijke gezondheid in, je gaat er niet meteen dood aan (sterker nog, helemaal niet, het vergroot de kans 'alleen' maar). Je weet niet hoe erg het mentaal kan helpen, stress is namelijk ook ERG ongezond, en ook daar kun je lichamelijke schade van ondervinden (bijvoorbeeld hartaanval)
Ja inderdaad, dat laatste bedoelde ik eigenlijk, en je kan het zowel als argument voor als tegen gebruiken. Lichamelijke en mentale gezondheid gaan vaak samen, van mentale schade kan je lichamelijke schade oplopen, en van lichamelijke schade ook mentale schade.

Citaat:
Ja, je kan ook op andere manieren mentaal gezonder worden, maar roken is ook een oplossing!!
En hoezo draai ik oorzaak gevolg om? denk jij dat mensen gestressed worden van roken? lol
)
Nee ik bedoelde dat als je al rookt, dat sigaretten dan helpen om mentaal gezond te worden.
Maar dat het niet zo is dat iemand die mentaal ongezond is, dan maar begint te roken.
(Niet dat je dat zo letterlijk gezegd hebt)

Citaat:
Nee niet altijd, zeker als je mentaal de zaken wat beter op een rijtje hebt en bijvoorbeeld je omgeving weer goed recht en stabiel staat, dan kan je niet al te moeilijk stoppen met roken
Ja daar heb je gelijk in, het was maar een voorbeeld, niet te generaliseren.