Beste Jobbe,
IK vind het goed/fijn om te lezen dat je de zaken duidelijk op een rijtje hebt. En ook dat je eigenlijk weet wat je te doen staat, alleen (en het spijt me als ik te bruut over kom alvast) maar ik denk over een over een specifiek onderwerp iets anders als jouw (of die vriend van jouw). Ik zelf heb net van een vriend het één en ander geleerd en daarvan vind ik het belangrijkste nog wel dit:
Eerlijkheid duurt het langst.
En ik denk dat dat echt zo is. Ik zou daar meerdere voorbeelden voor kunnen geven. Ik denk ook zeker niet dat verborgen liefde het beste is. In iedergeval niet in deze situatie. (en waarschijnlijk sowieso niet).
Begrijp me goed, ik snap dat het niet echt verbogen liefde is want ze weet het immers al, denk je toch?
Maar nu ze jouw echt niet wil in de zin van liefde zoals jij die zoekt (en zij ook maar dan met iemand anders) gaat het volgende niet goed denk ik.
Jij bent gewoon nog verliefd op haar, je kan misschien nu nog doen alsof het jouw niet zoveel doet dat ze niet met jouw wil maar als je eerlijk bent en je merkt het zelf ook wel (maar later dan) je vind het gewoon heel erg K*t kl*te enz. dat zij niks met jouw wil uiteindelijk. In ieder geval niet datgene wat jij zoekt.
Je zal daar denk ik meer moeite mee hebben dan je nu denkt.
Je zegt wel dat het beter gaat en dat het gevoel hebt dat je haar mee opgezocht hebt als en ziet als vriendin maar dat gevoel heb je denk ik omdat je weet dat je haar nog gaat zien. Ik bedoel, ze is misschien nu niet meer op me maar misschien, ooit in de toekomst is dit toch wel weer mogelijk denk je toch? Als je heel eerlijk bent?
Het gevolg daarvan is dat je van alle kleine dingetjes die je ziet/krijgt van haar, gaat zien als een mogelijke liefde voor jouw, wat er dus NIET is. (sorry als ik het zo bruut zeg maar je zei het zelf al) Je doet dat nu al: “Wat dan weer wel "aardig" is, is dat ze van me eist (echt waar) dat ik haar als eerste bel tijdens de jaarwisseling. Misschien geeft dat ook weer te veel valse hoop.” En ja het geeft je ook valse hoop maar daar kom ik nog op terug.
Wat je nu (zeer waarschijnlijk) gaat krijgen is dat je steeds een stapje verder probeert te gaan, opzoek naar een echte reactie van haar, dit kan en zal waarschijnlijk op lange termijn tot irritatie leiden bij haar en bij jouw. Het is namelijk iets dat zij niet wil en jij wel.
Het idee dat jij krijgt dat het wel beter gaat is omdat je weet dat je haar nog zal zien.
Je denkt ook dat je het contact niet kan verbreken juist omdat je nog zoveel voor haar voelt, want als je het contact met haar verbreekt ga je pas echt goed merken hoe erg je het wel niet vindt dat ze verder niks met je wil. Dan pas geef je toe aan je gevoelens, wat je nu dus NIET doet, je bent niet Eerlijk tegenover jezelf. Maar geloof me, (ik had/heb hetzelfde) als je echt gezond verder wil, dan zou ik echt adviseren om eerlijk tegenover jezelf te worden (en andere evt.)
Anders gaat het denk ik verkeerd en heb je helemaal niks meer.
Enneh waar ik terug op zou komen en wat jij je denk ik afvraagt:
Wil zij dan echt niks met me? Ze wil goede vrienden blijven jah.
Daar zit wel een grote MAAR aan, Ik denk dat zei eigenlijk van allebei een beetje wil. Geloof me dat gaat echt niet lukken. Zij heeft het er moeilijk mee dat jij haar nog wel wil maar zei jouw niet (in ieder geval niet op die manier.) Ze wil jouw beschermen, ze vindt het erg vervelend, daarom geeft ze jouw bewust of onbewust nog valse hoop. Zij is bang ook nog een goede vriend te verliezen en dat ze waarschijnlijk inderdaad ook niet goed aankunnen.
Het spijt me maar ik denk toch dat een tijdje echt uit elkaar de beste oplossing is, hoe ontzettend moeilijk dat misschien ook gaat worden of misschien vanaf jouw oogpunt ook onmogelijk lijkt.
Met vriendelijke groeten…. A
PS
Ik zou wel graag met je hierover willen chatten of emailen als je dat zou willen.
Ik denk dat we heel erg veel van elkaar zouden kunnen leren maar dat is aan jouw. Als je dat wil moet je me maar een PM private message sturen, dan stuur ik er wel één terug. Ok? Als je wil he?
Oke, sterkte ermee,
en sorry als ik zo bot over kom of als je het niet met me eens bent. Ik zou je echt willen helpen.
Sterkte again,
A
|