Enkele bericht bekijken
Oud 13 December 2002, 14:25   #13
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic

er woonden ook duizenden joden in Duitsland.
Ik vind een bom op een stad gooien toch echt wel net zo erg als een concentratiekamp.
En islamitische landen als Pakistan en Indonesie is puur om het winnen van publieke steun. Zoals jij dat nu gelooft. Pakistan kan moeilijk NEE zeggen tegen samenwerking. De VS heeft alle touwtjes in handen. Tot de EU zich tegen de VS keert (dit hoeft niet miitairistisch te zijn).
En Amerika probeert via de NAVO en de VN zeker een wereldrijk te creeren. De macht van de VS is binnen deze clubs onevenredig groot. Daarbij maakt de VS landen afhankelijk door leningen te verstrekken onder bizarre afspraken.
Wat jij dus nu denkt is dat op termijn de VS van al hun miljoenen moslims afwil of iets dergelijks? Zo niet, dan is de vergelijking met de Joden in Duitsland onzin.

En een bom op een stad gooien is inderdaad erg. Maar Nazi-Duitsland deed dat met terreurbombardementen toch op iets grotere schaal dan de VS, die echt niet zoveel mogelijk burgerslachtoffers probeert te maken zoals Hitler. En het verleden van irak is wat dat betreft ook niet erg rooskleurig, met invallen in Iran en Koeweit, terreur tegen eigen bevolking en zinloze bombardementen op maar slachtoffers te maken door scuds op Israel en Saudi-Arabië af te vuren.

Ik blijf erbij dat die vergelijking met Nazi-Duitsland onder Hitler echt totaal nergens op slaat. Je anti-Amerikaanisme wordt belachelijk als je in je eigen fantasiëen van een "wereldrijk" (hoe zie je je dat voor je: net als Hitler zoveel mogelijk landen veroveren, er één rijk van te maken en het onder één leider stellen? Ik merk er niks van dat de VS dat aan het doen zou zijn) gaat geloven.

En ik geloof echt niet alles wat de propaganda van de VS wil doen geloven, ik probeer echt wel objectief te blijven. Ik heb dan ook nog nooit gezegd dat ze Irak aan moeten vallen, waarbij veel doden zullen vallen.
  Met citaat antwoorden