Citaat:
Originally posted by Fade of Light
zit dan niet over die hokjesgeest te zeiken, dat dat slecht is van d maatschappij, het is dus wel degelijk een goede en nuttige bijdrage, wat een flapdrol ben je
nog zo'n leuke tegenstijdigheid, komt ie:
Jij zegt dat mensen hun masker af moeten doen en meer zichzelf moeten zijn.
Tevens zeg je dat mensen elkar moeten gunnen, meer meoten accepteren. Maar wat als dat niet in de aard van het beesje zit? Wat als mensen vanuit hun instinct een soort van egocentrische instelling hebben dat zij altijd net iets beter willen zijn dan anderen en anderen daarom niet zomaar iets gunnen....
of is dit ook weer onzinnig
|
Het zit in de aard van het beestje, dus is het een patroon wat iemand doet.. maar als je echt je best ervoor wil doen dan kan je heus wel dat patroon doorbreken en mensen wat ruimte geven..
elk patroon is breekbaar...
Het is alleen hoe iedereen erover denkt.. en bij iedereen hoor ik ook en jij en ja ik denk ook in hokjes dat is iedereen gewent tegenwoordig en je moet heeeel erg knap zijn als je dat niet doet.. maar daarmee is het probleem "hokjesdenken" nog niet weg...
als bijvoorbeeld het bekrassen van autos kool is.. en ik ga eraan meedoen, betekend nog niet meteen dat het probleem weg is...
En met de maatschappij bedoel ik dus iedereen.. want er zijn maar heel erg weinig mensen in dit land (en die wil ik dan wel persoonlijk mijn excuses aanbieden') die totaaal niet in hokjes denken.. Tis nou eenmaal ingeburgerd..
en misschien is het dan wel een oerinstinct maar het valt best te verbreken..