Onderwerp: radicale imams
Enkele bericht bekijken
Oud 22 December 2002, 14:47   #9
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
dit is helaas weer een van de vele dingen die het de wel goede allochtonen in ons land moeilijk maakt , want je weet natuurlijk ook wel he koelkast ( volgens mij bent jij best wel rechts , of niet ? ) dat niet iedere islamiet zo is , je hebt hierzo in nederland ook streng gerefformeerde mensen , die zijn gewoon "echt nederlands"en die zijn denk ik ook wel even erg als dit , want ze lopen bij ons in t dorp op maandag t/m zaterdag alles te slopen , mensen te vervelen ( zacht uitgedrukt ) en op zondags zitten ze mte hun scheinheilige kutkop in de kerk.....

is natuurlijk niet helemaal goed te vergelijken , maar toch vind ik dat je niet alle islamieten over de zelfde kam moet scheren , want bekeerd zijn aan een geloof moet toch kunnen vind ik.
nergens geef ik aan dat alle mensen van de islam zo zouden denken en nergens geef ik uberhaupt aan wat er met deze mensen zou moeten gebeuren. Kortom er wordt iets in me schoenen geschoven wat ik helemaal niet gezecht heb.

Het verschil tussen gelovigen die foute uitspraken doen is hier dat het niet de volgelingen zijn van de islam die deze uitspraken doen. Het zijn de priesters de imams. Zij hebben aanzien vertolken voor hun geloof het woord van hun GOD. Op het moment dat zij oproepen om zich tegen onze wetten en samenleving te verzetten ben je verschrikkelijk fout bezig naar mijns inzien. Ik heb nog nooit een priester, dominee, pastoor en of de paus een uitspraak horen doen omtrend het verstoren van een andere samenleving.

Mijn inziens predikeren deze : "als uwer vijand u op de linker wang slaat, vecht gij dan niet terug maar keert ook uwer rehter wang uw vijand toe."

En dat is een heel ander iets als wat de imams vertolken als het woord van god zoals we in de begin post kunnen lezen.

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden