Citaat:
Originally posted by ronald
Zal er een leuk dingetje bijhalen wat ik gister op het nieuws zag:
Van alle asielzoekers die hierkomen, worden er een heleboel weer teruggestuurd.
Maar 80% van deze mensen blijft gewoon in Nederland!!
Zij zitten dus illegaal hier, zonder huis, zonder onderdak etc.
En wat gaan zij doen om aan geld te komen ........ ?
Juist.. Dus daarom moet ik ze niet.
Owjah, nu scheer ik mensen over 1 kam. Klopt.
Vinden jullie niet leuk, maar het is gewoon geen toeval meer.
Gister P. de vries. Hij rolt een bende op die mobieltjes doorverkoopt. Waren zogenaamd echt niet gestolen hoor.
En raad eens welke nationaliteit die mensen hadden? juist.
Nee dat is gewoon toeval hoor.. ja echt wel.. dikke neus.
|
Veel blabla, maar geen redenen om de wet te overtreden.
Je zegt dat 80% van degenen die het land weer moeten verlaten blijven... Ik weet niet of het cijfer klopt, dat maakt niet uit verder... Maar als jij uit de armoede komt van een ander land naar een rijk land als Nederland... Daar wordt je al gauw verteld dat je niet mag blijven als gelukzoeker... Tot nu toe allemaal heel logisch.. Maar dan heb je blijkbaar de keuze om het vliegtuig terug te pakken of hier toch illegaal in het rijke land te blijven.. Logisch dat dan zo'n 80% er voor kiest om hier te blijven. Altijd beter dan in dat arme land met een hongerloontje te leven. Hier in Nederland ben je dan illegaal, lastig en je zult toch aan geld moeten komen: criminaliteit wordt het dan al gauw.
Ik vind dat de overheid veel assertiever moet zijn met het uitzetten van illegalen.. Snel een beslissing nemen, niet toegelaten dan gewoon het vliegtuig in en er zeker van zijn dat ze teruggaan richting thuisland. En dus niet hier 10 jaar laten zitten, ze helemaal laten inburgeren en dan nog eens terugsturen.. Of ze de kans gunnen om hier te blijven...
Verder staat je verhaaltje vol met vooroordelen en andere klets.. Dus kan ik m.i. toch wel vaststellen dat ook bij jou het discussieniveau dermate laag is, dat je beter niet zou kunenn discussieren...