Citaat:
Originally posted by BWM
Ieder mens heeft recht op vrijheid van meningsuiting, mits deze niet discriminerend is op basis van geslacht, sexuele geaardheid, godsdienst, levensovertuiging of ras...
|
Uiteraard moet er iets aan gedaan worden, maar niet in elk geval. Daar hebben wij rechters voor die de verschillende feiten tegen elkaar afweegt en dan uiteindelijk een oordeel velt..
Citaat:
Originally posted by BWM dus als je een rascist bent (niet rassist dus, 2 S'en) overtreedt je de grondwet...[/B]
|
Ik citeerde de topicstarter, maar vergat het citaat af te sluiten
Citaat:
Originally posted by BWM
Gezien dit de belangrijkste wet is in heel Nederland en de hele maatschappij hierop gebaseerd is, ONDERMIJN je dus de volledige Nederlandse samenleving...[/B]
|
Er zijn meerdere belangrijke wetten, het is niet per definitie zo dat art 1 Gw belangrijker is dat bv art 7 Gw.. Zoals ik al zei moet dat per geval worden bekeken.
Zo weert de SGP vrouwen uit de partij ogv godsdienstelijke overtuigingen. Dan ontstaat er een conflict tussen Vrijheid van Godsdienst en het Verbod op Discriminatie. De rechter heeft in casu besloten dit toe te staan aan de SGP en rechtvaardigt dus de schending van art 1 Gw aangezien er nog vele andere partijen zijn waar vrouwen wel geaccepteerd worden (en je kunt natuurlijk altijd zelf een partij oprichten, dat is mode tegenwoording

)
Zie hier een praktijk-voorbeeld dat jouw theorie dus niet opgaat, maar dat per geval moet worden bekeken welk grondrecht cq beginsel het zwaarstwegend is...
Maar uiteraard moeten zo veel als mogelijk discrimiatie-werende maatregelen genomen worden, lijkt me duidelijk