23 December 2002, 16:53
|
|
Guest
|
Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Ik voel me niet aangesproken door "er", ik ben het dus hier ook niet mee eens.
|
dan niet
Citaat:
Waarom?! Als er zulke overeenkomsten zijn, en het maakt een gesprek makkelijker, waarom zou je het dan achterwege laten?
|
hoezeo maakt het een gesprek makkelijker?, en ja er zijn wel wat overeenkomsten, maar als je n beetje verstand hebt kijk je verder dan het eerste wat je opvalt, en kom je tot de conclusie dat er ook heel veel verschillen zijn. daarbij berusten die overeenkomsten vaak op vooroordelen.
Citaat:
Dit is allemaal al aan het veranderen sinds de feministische opkomst. HEt gaat alleen niet met de snelheid van de TGV.
|
ja klopt het verandert. maar dat betekent neit dat ik t niet mag afkeuren.
[quote
Ja hoor, zo denk ik ook, niks mis mee. Ah daar heb je zo'n groep gabbers. Die luisteren die en die muziek, leuk dat vind ik niks, dus met hun hoef ik niet uit te gaan omdat onze muzieksmaak toch niet overeenkomt. Waar zit de "fout"?[/quote] tis jammer dat je niet met gabbers wil omgaan puur om hun muzieksmaak. want eigenlijk, onbewust, verbind je aan die muzieksmaak en hun uiterlijk bepaalde karaktereigenschappen vast, die voor een groot deel niet kloppen. dat heet een vooroordeel. je kan het fout noemen of niet, ik vind een vooroordeel fout.
Citaat:
Dit is in feite ook zo.... alleen het woord achterlijk sta ik niet achter. Echter ik heb wel oordelen over (streng) gelovigen en omdat die mensen allemaal hetzelfde manier van geloven hebben (in het algemeen) kan ik over die hele groep (hokjesdenken) bepaalde uitspraken doen, die ik ook voor elk individu kan zeggen.
|
nee dat kun je niet over elk individu zeggen. Wat bijvoorbeeld vaak van gelovigen worden gezegd is dat ze dom zijn. Dit is niet waar. Ik weet niet precies hoe het met katholicisme zit, maar met het protestantisme denken de gelovigen veel na over hun geloof, geven ze er vaak een soort van eigen draai aan, waardoor hun geloof vaak prcies hetzelfde wordt als dat van de mensen die geloven dat er wel 'iets' is. Het enige vershcil is dant dat gelovigen dat iets God noemen, en ongelovigen niet.
Citaat:
Neuh totaal geen last van... En digene die er wel last van hebben, die zien het ook vaak anders, op het punt waar ze ook echt anders zijn. Oftewel, die gekleurde persoon is anders qua huidskleur. Verder niets... Dat is een correcte conclusie, en weer niks mis mee.
|
je vergist je, ik ken zat mensen met een hoge opleiding, uit een 'witte' buurt, die mensen met een andere huidskleur dom vinden. Gedlukkig zijn er ook mensen zoals jij die zich realiseren dat dit niet het geval hoeft te zijn en normaal tegen 'andersgekleurden' aan kijken.
Citaat:
theoretisch mogelijk....practisch utopisch. Maar doe wat je neit laten kunt. Maargoed succes
|
en bedankt
|
|
|