Onderwerp: Faalangst...
Enkele bericht bekijken
Oud 30 December 2002, 14:59   #26
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by admiral95
faalangst is iets psychologisch, in het leven geroepen om dingen als dichtklappen te verklaren, faal angst is eigenlijk onzin, waar mensen je in doen geloven omdat ze geen andere verklaring er voor hebben, zolang je zelf niet gelooft in je faal angst heb je hhet niet en zul je er ook niet aan dneken
lullig, maar grotendeels waar.
Alleen als je "het" hebt is het lastig jezelf te overtuigen dat je het niet hebt. In jezelf geloven dus.
JIJ hebt er dus geen last van, toch?? (onzin???) Is het onzin dat er de naam "faalangst" word gegeven aan een niet zo sterke wil? Of onzin omdat er mensen zouden zijn die faalangst gebruiken om de verwachting van hun prestaties te verlagen??
------------------------------------------------------------------------------------

Waardoor het komt is makkelijker te vinden dan de manier om het te overwinnen.
Soms is het vertellen van de rede voor je faalangst genoeg om eroverheen te komen. - soms niet -

Nog bedankt voor je post trouwens, xPartyGurlx
Citaat:
Ik had eerst ook veel last van faalangst,; ik ben ook bijna altijd onzeker over mezelf.
Toch is dat op de één of andere manier een heel stuk verdwenen.
Ik heb er ook trainingen voor gehad, maar dat vond ik maar nix en ik denk ook niet dat het geholpen heeft. De ontspanningsoefeningen en goed, rustig ademen enlang van te voren leren (zodat je zeker van jezelf bent) hielpen denk ik wel wat.
em, misschien heeft die training dus toch wel zin gehad, maar geef je dat liever niet toe omdat je vind dat je het op jezelf ook had op kunnen lossen. (wat wel zal zo zijn dan)
Maar, zo'n cursus heeft dan toch wel een beetje zin toch?
  Met citaat antwoorden