Onderwerp: Voor jezelf opkomen
Enkele bericht bekijken
Oud 2 January 2003, 21:57   #7
Fade of Light
Guest

Standaard Re: Voor jezelf opkomen

Citaat:
Originally posted by Karma-Killer
De laatste tijd, door een periode met problemen e.d. is het naar voren gekomen dat dit specifiek is wat ik niet kan, waar ik écht moeite mee heb. Mijn moeder stelde voor toch maar langs een psych te gaan, maar ik wil het niet. Ik vind dat ik er zelf voor moet vechten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) en mij advies zouden kunnen geven hoe er mee om te gaan...?
ik kan je niet helpen met het specifieke probleem. Echter ik wil wel even inspringen op je 'probleem' dat je niet naar een psych(oloog neem ik aan) wil gaan....

Je geeft dus aan dat je er zelf voor moet vechten... Maar ik denk dat je je niet realiseert dat je, als je naar een psycholoog gaat, je er zelf nog steeds voor moet vechten, maar dat de psychollog je een beetje in de goede richting stuurt, je een klein steuntje in de rug is, om je zo sneller je "probleem" op te lossen. Het is niet zo dat je naar de psycholoog gaat en dat die eventjes voor jou, je problemen oplost, je moet het nog steeds zelf doen, alleen zou hij/zij een goede extra steun, toeverlaat en 'wegwijzer' kunnen zijn, wat jou weer wat extra (onnodige?) moeite en tijd kan schelen.

edit: shit ik zie net dat darkangel eigenlijk hetzelfde zei....
  Met citaat antwoorden