Citaat:
Originally posted by anemic
ik hoorde een of ander jong wicht van de VVD met de kansloze opmerking die vvders wel vaker maken en absoluut fout is. Ze zei: ''iedereen start op hetzelfde punt en bepaalt zelf waar hij/zij terecht komt''Dit is de meest fucking bs die ik ken. Leg mij eens uit hoe een gescheiden moeder die leeft van de bijstand een studie voor 2 dochters gaat betalen? juist ... NIET!
Hoe gaat een 3e generatie imigrant hier studeren als hij om zich heen alleen maar buitenlandse talen hoort.. juist ook niet. Zonder overheidsinvloed is er GEEN manier om iedereen gelijke kansen te geven voor studie en als de VVD hier haar handen van aftrekt door alles onder deze opmerking weg te stoppen denk ik toch dat de SP van deze 2 partijen de beste keuze is.
|
Een derde migratie emigrant heeft toch gewoon de kans om de taal te beheersen? Of mis ik een onderdeel?
Ik ben het met je eens dat de mensen die het nodig zouden hebben (de bijstand moeder bv) de financiele ondersteuning moeten krijgen. Maar we moeten ook maar eens ophouden door te denken dat elke arbeider buiten zijn of haar schuld om zo weinig verdient. Kijk alleen maar op scholen hoeveel jongeren maken liever geen huiswerk, of zitten liever in de coffeeshop dan dat ze les volgen. Dat vind ik allemaal best, maar dan moeten ze op hun 23e niet eens komen klagen dat het hele leven zo duur is geworden, puur omdat zij nauwelijks een diploma hebben.
Gedeeltelijk klopt die uitspraak, mensen hebben voor een groot gedeelt zelf in de hand hoe leven er later uit komt te zien, tuurlijk zijn er uitzonderingen en deze moeten worden op worden gevangen. Maar netzo goed als jij vind dat mensen met een economische achterstand een kans moeten kunnen krijgen, vind ik dat mensen die met opleidingen en dergelijk hard gewerkt hebben daar later (dmv een goede baan) daarvoor beloond mogen worden.
Maar ging het topic niet om het feit waarom studenten op de VVD stemmen en niet op een socialere partij omdat ze meestal krap bij kas zitten hehe