Citaat:
Originally posted by bartje518
Dat geldt ook voor de VVD.. Het enige wat veel mensen van die partij weten is de paar % belastingvoordeel. Voor de rest weet niemand iets ervan.. Namelijk weinig geld naar zorg/onderwijs/migratie en maar zoveel mogelijk geld naar de bovenlaag. Ik zal nooit vergeten waar ik officieel vandaan kom, namelijk een gewoon, standaard gezin. Niet arm, niet rijk. Maar het heeft ook te maken met dat ik denk aan mijn medemens, en aan mensen die het waarschijnlijk minder breed hebben dan ik later. Voor die mensen vind ik het van belang dat ook zij een behoorlijk leven zullen leiden. Het inkomen gelijk verdelen dus. Geld interesseert mij geen ene moer.
|
Interesseert geldt je echt geen ene moer? Geloof ik niks van als later voor jou beroep het salaris gehalveerd wordt stap ook wel over naar een baan waar je beter betaald krijgt. Tuurlijk zal voor de een geld een belangrijke rol spelen dan voor de ander.
Maar het valt me op Bart dat jij opeens de discussie laat kantelen. Jij vroeg je af waarom studenten op de VVD zouden gaan stemmen, terwijl ze zo 'arm' zijn. Antwoord hierop was omdat studenten over het algemeen de bovenlaag zullen vormen later, en nu ga je ineens in de aanval waarom mensen uberhaupt rechts stemmen. Had dan zo je topic genoemd, nu val je dus ook mensen aan die gewoon puur antwoord geven op de door jouw gestelde vraag.
Overigens ben ik ook maar opgegroeid in een simpel wijkje en hadden me ouders toen ze trouwden nauwelijks een cent te makken. Sterker nog toen ze getrouwd waren woonden ze in het begin allebei nog bij de ouders omdat ze geen geld hadden voor een huis. Later zijn ze met een drogisterij als winkel begonnen. Mijn vader had een baan en stond in de winkel en in ze avonduren deed hij nog een opleiding om te scholen voor zijn drogistpapieren. Mijn moeder heeft ook een lange tijd twee banen gehad. Toen kwamen er kinderen. Denk maar niet dat dat wij het toen breed hadden thuis. De eerste jaren werden de schulden alleen maar groter en moesten er ook 3 kinderen gevoed worden. Maar door altijd keihard te werken hebben ze toch een mooi bedrijf opgezet. 3 winkels en uiteindelijk hebben ze ook de beloning gekregen voor hun keiharde inzet. Me ouders verdienen goed en we zijn verhuist naar een mooi huis met twee garages. Ik heb van huis uit ook mee gekregen dat je altijd moet inzetten, en keihard moet werken om iets te bereiken. En daar ontbreekt het veel mensen ook aan. Er zijn idd gevallen van mensen die door omstandigheden in een slechte situatie terecht zijn gekomen. En voor deze mensen moet er sociale opvang zijn. Maar teveel mensen maken er misbruik van, of missen de mentaliteit om zich naar boven te knokken. Want zeg nou zelf hoeveel mensen zijn er nou echt arm?