Enkele bericht bekijken
Oud 3 January 2003, 23:40   #32
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Ik heb die discussie eigenlijk geheel onbewust laten kantelen, theo. Goed dat je me er op wijst. Maarja, dat kan gebeuren, want ik vrijwel elke topic gebeurt dat na verloop van tijd.

Ik snap nog steeds studenten niet, en daar blijf ik bij. Ik denk dat je me niet zo goed kent, Theo. Geld interesseert mij serieus bar weinig. Als ik 'genoeg' verdien later ben ik tevreden. Genoeg dat houdt in: een goed, gewoon huis, een normale auto, en genoeg geld om van te leven. Ik hoef niet zo nodig een BMW, of een vila. Natuurlijk ga ik niet voor niets werken, of voor de helft. Mij gaat het erom dat ik gelukkig ben later. Dat ik een baan heb waar ik plezier in heb. Ik had VWO kunnen doen op de middelbare, maar koos voor Havo, omdat ik toen al wist welke opleiding voor mij perfect was. Ik hoef niet zo nodig een enorm salaris. Wat heb ik daaraan als ik een vak uitoefen dat niet het leukste is voor mij? Nee, tis geen luiheid . Ik ben er inmiddels achter dat ik hierna maybe nog vrijetijdskunde ga doen. Maar dat zie ik wel. Geloof me, geld is voor mij een van de minst belangrijke dingen in mijn leven. Mij gaat het erom dat ik gelukkig en gezond ben.

Maar terug naar de discussie. Naast dat ik zelf gelukkig wil zijn later vind ik dat vele mensen verdienen gelukkig te zijn. Je hebt altijd profiteurs natuurlijk. Maar zou je daarom bejaarden die wél hun leven hard gewerkt hebben moeten ontzien? Of gehandicapten? Of al die mensen die daadwerkelijk werkloos thuis zitter terwijl ze liever willen werken?

Daarnaast vind ik dat je die ontspoorde jeugd ook dient te helpen. We klagen steen en been over de criminaliteit, maar in plaats van de oorzaak aan te pakken heeft de VVD het slechts over meer rechters, meer cellen enzovoorts. Als je er eens voor zorgt dat ONDERWIJS (om terug te komen op de discussie) beter wordt dan ontsporen een hele hoop minder jongeren. Want wat kun je een kind van 12 met een rot-jeugd thuis nu kwalijk nemen dat ie ontspoort en in de coffee-shop hangt? Niets natuurlijk. Mensen denken daar veel te makkelijk over. Maar wat wil je als op de middelbare de helft van de lessen uitvalt ongeveer door te weinig leraren?

Ach ja.. Ik wijk een stuk af van de discussie idd.. Maar ik vind deze eigenlijk nog boeiender
  Met citaat antwoorden