Enkele bericht bekijken
Oud 4 January 2003, 00:08   #10
theo tank
Nostalgisch lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Maar onwetend je stem uitbrengen Ik overschat mezelf niet, maar naar mijn bescheiden mening weet ik nog altijd veel meer van de partijen dan heel veel kiezers die zelfs een stuk ouder zijn dan ik. Mensen interesseert het gewoon niet. Maar wel vlak voor de verkiezingen even een leuk debatje uitzoeken en dan even kijken wie wel sympathiek is.. Ik stel t nu te zwart-wit, want er zijn zeker veel mensen die ook veel volgens, maar er zijn er té veel die t zo doen. En die zijn bepalend. Ik ben blij dat Wouter Bos t 'goed' deed, want dat levert weet 4 zetels op, maar het slaat in feite natuurlijk nergens op. Maarja, waar zit ik mer weer druk om te maken..
De LPF was natuurlijk helemaal waanzinnig. Maarja, dat heb ik vanaf het begin al gezegt. Maar het is goed zoals het is gegaan. Mensen weten nu hun plaats weer en dat mooie praatjes niet werken. Ik snap trouwens de leus niet 'iedereen naar de stembus'. Waarom als je het toch niet volgt? Dan kun je juist beter thuis blijven! Laat mensen lekker doen wat ze willen, en dwing ze niet te gaan stemmen wat ze toch niet willen..
Geheel mee eens dat zo'n lijsttrekkersdebat geen tering voorstelt. 4 lijsttrekkers die door elkaar heen kakelen. De man die het debat moeten leiden en zich afzijdig hoort te houden, bemoeit zich gewoon inhoudelijk met het debat. Plus dat alle lijstrekkers een binnen zo kort mogelijke tijd zoveel proberen te zeggen dat er nauwelijks wat van te volgen is. Het publiek wat dan nog eens in de studio zit, zitten als een stel schapen vervolgens alleen maar te klappen als 'hun' lijsttrekker er ff een onliner door heen heeft gegooid.
Nee je wordt niks wijzer van zo'n debat, en als dan nog eens ex-minister Heinsbroek zijn mening mag(!) geven, dan kan zo'n programma alleen maar op je lachspieren werken, of mateloos irriteren....