Enkele bericht bekijken
Oud 4 January 2003, 00:12   #34
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Discusiëren met Theo midden in de nacht, heerlijk . Ik was eigenlijk van plan al lang te gaan phitten, maar kan niet naleten weer te reageren.
Op dat gebied verschillen we weinig. Maar ik hoef niet 'veel', ik neem genoegen met 'genoeg'.
Waarom zou je in Nederland niet gewoon een auto mogen hebben? Er zijn inderdaad zat mensen die genoeg verdienen. Wij hebben sinds kort ook breedbeeld en surround komt er ook aan (ja, erfenis, anders hadden we t ook nie ). Maar wat is daar mis mee? Feit blijft dat toch echt meer dan de helt van Nederland dat niet heeft. Hoeft ook niet. Gewoon TV is voldoende. En dat heeft inmiddels iedereen wel bijna.
Er zijn inderdaad zat voorbeelden van mensen die gewoon zelf hun toekomst hebben vergooid. Maarja, wie bewijst dat? Ik vind niet dat anderen daarvan de dupe zouden moeten worden. Helemaal perfect doe je het toch nooit. Je kunt niet anderen de schuld geven van mensen die hun toekomst zelf vergooien. Je zou er iets aan kunnen doen. Tuchtschool, zoiets. Ik heb trouwens verder ook niks tegen middenstand-werkgevers. De kans zit er zelfs in dat ik dat zelf later ook wordt. Het gaat mij om de écht hoge inkomens. Daarvan zou best wat afkunnen. Vooral dan die mensen 'die hun geld nooit op kunnen maken'. Waarom moet veel nóg meer verdienen? Maar dat is gewoon mijn politieke voorkeur. Natuurlijk moet er verschil blijven. Daar drijft de hele economie op. En mensen die dat graag willen en daar jaren voor gestudeert hebben (zoals een directeur van de bank, komt ie weer) die mogen best meer hebben. Veel meer zelfs, maar niet té veel
  Met citaat antwoorden