Citaat:
Originally posted by Fade of Light
ik vind het niet echt interessant. Waarom? Omdat er eigenlijk geen antwoorden op de vragen zijn. Dit maakt het moeilijk en leidt veel mensen naar lijden (cq depressie of wat dan ook)
|
er is geen inderdaad geen universeel antwoord mogelijk, op wat voor filosofische vraag dan ook.
Maar het leidt niet veel mensen naar lijden, eerder naar het tegenovergestelde, geluk.
Door na te denken over levensvragen zoals ik die gesteld heb in mn vorige post, en er je eigen antwoord op te vinden word je veel wijzer, stimuleer je je eigen identiteit, en vooral dat wijzer worden brengt tevredenheid mee. Verder zou iedereen over dit soort vragen moeten nadenken, we wonen immers allemaal op deze aardbol. Ik vind het dom als je niet over dit soort dingen nadenkt, maar gewoon je oppervlakkige leventje leidt, en maar aanneemt dat god wel of niet bestaat, afhankelijkvan je opvoeding.
Nou klinkt het misshcien dat filosofie iets spiritueels is, maar dat is het zeker niet. De levensvragen gaan neit alleen over het goddelijke.