Onderwerp: Filosofie
Enkele bericht bekijken
Oud 4 January 2003, 10:35   #6
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

hoeveel depressievelingen zeggen wel niet "het leven heeft geen nut"... Ze hebben zichzelf dus al afgevraagd of het leven nut heeft (folosofische vraag) en hadden er geen echt antwoord op...
Sommige kunnen ermee omgaan, anderen raken er (verder) door in de put

maar zij denken dan ook niet grondig na, maar zijn al depressief als ze erover nadenken. Als je goed nadenkt, en jezelf ook open stelt voor positieve antwoorden, kom je erachter wat jij belangrijk vind in het leven, en hoe dat voor elkaar te krijgen.
Citaat:
overigens heb je met dit:

wel even mijn mening een beetje laten bijspijkeren
das leuk
Citaat:
JE kunt eigenlijk niet om filosofie heen. Overal lees je wel vragen gericht op filosofie.
Als je ergens over nadenkt wordt je automatsich wijzer. Ook al heb je er geen antwoord op.
Dat ik vrij weinig tijd in filosofie steek, wil echter totaal niet zeggen dat ik een oppervlakkig leven leid. Onder andere door me met psychologie bezig te houden, wat, naar mijn mening, minstens evenveel over jezelf uitdiept als filosofie (als het niet meer is)
klopt, door over psychologie na te denken, word je ook al n stuk minder oppervlakkig, maar over de levensvragen op het gebied van filosofie weet je waarshcijnlijk niet veel(sorry als ik het mis heb), en ik vind dat toch ook heel belangrijk. Er zijn veel mensen die zich noch met filosofie, noch met psychologie of een andere diepgaande wetenschap over de mens bezig houden, en die zijn in mijn mening kortzichtig.
Overigens diept psychologie meer uit over jezelf dan filosofie, maar filosofie meer uit over de mens in het algemeen, de wereld en anderefilosofische problemen. Je kan psychologie en filosofie eignelijk niet met elkaar vergelijken.

Laatst aangepast door eneri : 4 January 2003 om 10:39
  Met citaat antwoorden