Citaat:
Originally posted by eneri
1. Je leeft op deze aarde, opeens was je er. Vanaf toen begon je ook te denken. De eerste loigsche vraag die je je dan zou moeten stellen is waarom ben ik hier? Hoe komt de aarde hier? Hoe komen de mensen hier?
2. Als klein kind besef je je dit natuurlijk niet, maar als je volwassen wordt zou je je dat toch moeten afvragen. Dan kom je natuurlijk met de biologische oplossing, zaadcel bevrucht eicel enzo. De meeste mensen vinden dit voldoende, maar denken niet veel verder door. Hoe komt de eerste mens hier? dan heb je 2 oplossingen: het geloof of de biologie. Alle gelovige mensen geloven dat God hun geschapen heeft, en de ongelovigen dat het komt door de Oerknal en allerlei biologische processen. Daarmee hebben ze genoeg gefilosofeerd voor de rest van hun leven.
3. Als dit antwoord bevredigend is, prima, maar helaas zijn er ook veel mensen die dit maar aannemen op basis van hun opvoeding. Dat is toch zonde..
|
1. Hoe logisch ze ook lijken, ze zijn verder niet relevant volgens mij. Je bent er nu eenmaal, het is zoals het is... Daar zit denk ik het verschil in ons denkpartoon
2. De reden waarom ik zelf niet echt verder ga dan dzat we zijn onstaan uit de big bang (en alle randverschijnselen) is omdat ik de scheikundige (biologische) kennis van het ontstaan van de moleculen waaruit de mens bestaat (en hoe die gecreeert worden) mij te diep liggen om het helemaal uit te zoeken.
3. zie 2