[QUOTE]
Originally posted by A-Man
Weet je wat ik vind?
IK denk dat wij de grootste fout van de natuur zijn...
We denken na over dingen die we NIET weten.
We onderzoeken dingen en maken veel fouten.
Daardoor leren we. Dat is het grootste foutje van de mens, we leren te veel. We zijn te goed in overleven geworden. We zijn met teveel en we kunnen niet in harmonie met elkaar en de natuur samenleven. Want ik hoop dat dat wel de bedoeling is van "de natuur" of "evolutie" of desnoods een "god".
[quote] we zouden eigenlijk alles wat we leren, moeten toepassen in het samenleven met elkaar en de natuur. aleleen doen we dat neit, en in die zin hadden we inderdaad beter niet zoveel kunnen leren.
Citaat:
Als één van de twee jouw probeert te raken dan staat filosoferen echt niet hoog in je verlanglijstje, heeft dan geen nut.
Zijn kortzichtige mensen dan minder dan mensen die er wel over praten en nadenken?
Daar ben ik wel een beetje bang voor dat jullie dat vinden. ...
Mensen die er niet over nadenken of over praten omdat dat niet verwacht word van hun werk, door de lagere opleiding de ze gedaan hebben, zijn geen mindere mensen. Mensen die hard werken zijn misschien wel meer waard dan de mensen die nadenken over dingen die geen nut hebben.
|
in een levensbedreigende situaite denk je uiteraard neit over filosofie na, maar als het goed gaat in je leven, heeft het wel degelijk nut om er over na te denken, zoals ik al hebuitgelegd in vorige posts.
Overigens vind ik mensen die dat neit doen niet minderwaardig ofzo, maar ik vind het wel jammer dat ze het niet doen.
Citaat:
Waarom denken er dan toch mensen over na?
Omdat we willen leren, wat klopt, wat niet.
Misschien komen we dan toch achter de dingen die geen nut hebben om over na te denken en de dingen die we niet zouden kunnen weten.
|
als je het niet zeker kan weten, betekent dat dan direct dat het geen nut heeft om erover na te denken? Vind ik niet, je kan er namelijk wel andere dingen mee bereiken, je eigen visie te ontwikkelen.
Citaat:
Heeft het nut om erover te praten?
niet echt als je geen onderzoek doet in een speciefieke richting.
Het is een leuke sociale afleiding dat wel, als je toch niks te doen hebt, en ja je kan er van leren. Dan is het misschien nog een beetje nuttig voor jezelf. Maar als iedereen dat zou gaan doen in alle lagen van de samenleving, zou het volgensmij een ongeorganiseerd zootje worden.
|
tuurlijk is het ongeorganiseerd, iedereen heeft zijn eigen visie. Ook binnen een bepaald geloof gelooft iedereen anders. Maar is dit negatief? Volgens mij niet, eerder positief, het geeft aan dat je een eigen identiteit hebt, niet zomaar geloft wat iedereen zegt.