Onderwerp: Filosofie
Enkele bericht bekijken
Oud 4 January 2003, 20:02   #18
A-Man
Guest

Standaard Re: Re: dus...

Citaat:
Originally posted by eneri
in een levensbedreigende situaite denk je uiteraard neit over filosofie na, maar als het goed gaat in je leven, heeft het wel degelijk nut om er over na te denken, zoals ik al hebuitgelegd in vorige posts.
Overigens vind ik mensen die dat neit doen niet minderwaardig ofzo, maar ik vind het wel jammer dat ze het niet doen.
Sorry ik zal ergens wel niet goed gelezen hebben maar waarom is dat dan jammer? Ze kunnen dan hun "visie" niet verbreden?
Dat maakt dan toch niet uit voor dat soort mensen?

Citaat:
als je het niet zeker kan weten, betekent dat dan direct dat het geen nut heeft om erover na te denken? Vind ik niet, je kan er namelijk wel andere dingen mee bereiken, je eigen visie te ontwikkelen.
Met welk doel? wereld verbeteren?

Citaat:
tuurlijk is het ongeorganiseerd, iedereen heeft zijn eigen visie. Ook binnen een bepaald geloof gelooft iedereen anders. Maar is dit negatief? Volgens mij niet, eerder positief, het geeft aan dat je een eigen identiteit hebt, niet zomaar geloft wat iedereen zegt.
Das wel leuk in een maatschappij die vindt dat individualiteit belangrijk is. Gelukkig leven we daarin.

Edit:
klein nadeeltje van individualieit en dus verschil in "visie":
Conflict --> Oorlog --> Jij of ik --> conlusie -> word ik.
ut is maar een klein nadeeltje maar als je in één adem zegt dat tegen conflicten ben en voor individualiteit dan denk je te simpel denk ik. (jah conflicten kunnen opgelost worden zonder oorlog, doden en gewonden, maar niet altijd)

Laatst aangepast door A-Man : 4 January 2003 om 20:07
  Met citaat antwoorden