Enkele bericht bekijken
Oud 9 January 2003, 16:30   #27
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Om even terug te komen op dit topic.. Ik geloof niet dat we zo zitten te wachten op machtswellustelingen als Scheringa. Natuurlijk heeft hij het recht om voor een club te zijn, en geld in die club te steken als hij dat geld heeft. Maar meestal doen mensen die het puur om de macht doen clubs op termijn meer kwaad dan goed. Want laten we nu eerlijk zijn: wat heeft AZ nu gepresteerd de laatste jaren? Een vluchtige blik leert ons dat de 'successen' van AZ kunnen we een 8e en 9e plaats noteren. De rest eindigde de club steeds in het 'rechterrijtje'. Ondanks toch redelijke spelers als Van Galen, Nelisse enzovoorts.
De fout die AZ echter maakt (en dan met name Scheringa) is dat hij geen verstand heeft van voetbal. Scheringa heeft jaren maar lukraak wat gekocht. Zonder dat dat tot nu toe verstrekkende gevolgen heeft gehad trouwens.
Bij Vitesse min of meer hetzelfde verhaal. Ook daar heeft men met name op lucht gebouwd, met als gevolg dat men nu geen geld meer heeft, een totaal uitgedunde selectie, en geen perspectief (jawel mark, ze hebben NIETS meer!). En waarom? Omdat ze gewoon maar wat doen. Kijk, als ik bij pak m beet FC Den Bosch zou instappen, een schuld zou opbouwen van 100 miljoen, dan sta ik ook binnen 3 jaar in de subtop van de eredivisie.
Het enige verschil tussen AZ en Vitesse is dat Scheringa ietwat rijker is, en gewoon geld in de club blíjft pompen. Een echte toekomst heb je dan natuurlijk niet, mocht die man ooit stoppen heb je een gigantisch probleem. Daarnaast is Arnhem natuurlijk een stuk groter dan Alkmaar. Bovendien ligt in de wijde omtrek rond Alkmaar bijna geen respectabale plaats, en heeft men als nadeel dat Ajax ook nog eens op een uur rijden ligt.
Toch zal AZ zolang Scheringa daar zit niet failliet gaan. Datzelfde geld voor mijn eigen club. Ook Roda heeft met Hendriks een multi-miljonair als supporter. Met dit verschil dat Hendriks wél verstand van voetbal heeft. Als jaren zitten we met 3 clubs in Zuid-Limburg opgescheept, en toch heeft Roda zich altijd op sub-top niveau weten te handhaven. Ook steekt Hendriks niet blind miljoenen in de club. Maar koopt hij gericht spelers aan, om ze later met winstr door te verkopen. De winst was dan voor Roda. Tja, en nu zonder die markt zal het voor ons ook moeilijk worden vrees ik in de toekomst .
  Met citaat antwoorden