reactie
Ik denk dat ze bedoelt dat je altijd bij der terecht kan met dingen die je dwars zitten. Gekeken naar hetgeen waar je moeite mee heb en mee zit is het voor haar ook moeilijk om hier iets mee te doen. Ze kan luisteren....okay daar geef ik je gelijk, ik ben er ook wel zeker van dat ze dat zal doen. Maar als vriendin wilt ze iets voor je betekenen en aangezien ze in deze situatie niets voor je kan doen buiten luisteren, voor jou lucht het misschien op dat je erover praten kan met haar, maar aan de andere kant zadel je haar misschien ook op met een enorme druk door jou emoties en gevoelens waar ze verder niets mee kan. Dat doe je niet bewust maar de kans dat het gebeurd is groot.
Je moet het niet verkeerd begrijpen...ik snap dat je erover wilt praten, want dat wil je als goede vriend doen...alles delen, maar het is ook belangrijk bepaalde gevoelens en gedachten voor je te houden, daar is zeker ook niets mis mee. Als het voor jezelf ook nog een vraag is waar al die gevoelens vandaan komen moet je daar zeker mee wachten om er over te beginnen. Probeer daar meer duidelijkheid in te krijgen...
Voel je niet schuldig als je het haar niet verteld, het is menselijk...maar als je het haar wel verteld kun je er ook het beste bij zeggen wat je hier ook zegt. Dat je niet zeker wist wel of niet vertellen...dat je haar gewoon niet kwijt wil als vriendin en dat je het allemaal goed bedoelt...dan zal ze het begrijpen. En ik denk niet dat je ze kwijt zal raken...maar denk na wat jou gevoelens en diepe dingen met haar gevoel kunnen doen.
Probeer je gevoelens meer te uiten ook naar anderen...wat je hier op de leerlingen forum doet is goed, durf er over te praten...hecht je niet aleen op 1 steunpunt waar je je verhaal kwijt kan...gebruik iedereen die je gebruiken kan zoals je hier ook doet...dat lucht op....
Over het snijden? Doe je dit vaak...niet zo maar iets...mijn ex deed het namelijk ook en herken bepaald patroon...
in ieder geval hoop ik dat het forum je keuze in vertellen of niet vergemakkelijkt.
groetjes Guardian
|