Citaat:
Originally posted by JCrulez
Wacht even..
Ik had niet gedacht dat jullie er zo over zouden denken.
Wat de VS doet is toch enorm hypocriet, ze vallen Irak aan omdat ze misschien kernwapens hebben. En ze willen een oorlog gaan voeren waarin ze zelf die wapens gebruiken.
Ze trekken zich ook geen flikker aan van Europa, ze stellen Europa voor de keuze: Je geeft de resolutie en we vallen aan. of: Je geeft de resolutie niet en we vallen aan.
En het is ze echt niet om die wapens te doen hoor, maar om die olie, en Bush om ''het werk van zijn vader'' af te maken.
PS. Ik heb niet alle reply's gelezen, dat je het even weet
|
Ik denk dat er pas massavernietigingswapens in een eventuele nieuwe golfoorlog gebruikt gaan worden als Saddam ze gaat gebruiken, anders niet.
En dat olie een grote rol speelt in deze hele crisis, dat denk ik ook. Er zit daar een gigantisch grote voorraad in de grond, en Amerika is erbij gebaat als er dan een regime is dat net als Koeweit VS-gezind is. En een oorlog tegen Irak voeren puur om de olie, waarbij hoe dan ook onschuldige slachtoffers gaan vallen, slaat natuurlijk nergens op en daar ben ik tegen. Maar als Irak dingen acherhoud, toch ABC wapens blijft ontwikkelen, dan verandert de zaak.