Citaat:
Originally posted by eneri
Bij jou zou het ook weer stress kunnen zijn, of weer dat aandacht vragen. Als je je bijvoorbeeld achteregesteld voelt thuis. Dan zou het kunnen dat je lichaam hier een oplossing voor verzint door bijvoorbeeld ziek te worden, in de hoop meer aandacht te krijgen.
|
Dat denk ik eigenlijk ook.
Biologische/chemische processen kunnen veranderd worden door de toestand van je geest (en geestelijke instelling) mentaliteit dus.
Andersom kan het ook, je geest/mentaliteit kan de effecten van Biologische/chemische processen (bijvoorbeeld) aangestuurd door medicijnen, veranderen en daardoor kan het een gunstig positief effect hebben of een negatief effect (terwijl het medicijn wel op biologische/chemische niveau werkt)
waarom ik over deze bullshit begin..
"vraag gewoon wat ik er aan kan doen"
1) medicijnen zijn nooit de volledige oplossing
2) naar een persoon toe gaan en verwachten dat daarmee het probleem automatisch is opgelost klopt ook niet
3) Je geest zijn je hersenen -> is een orgaan -> dat is dus ook lichamelijk. Je lichaam kan je trainen, door iets te gaan "doen" (push-ups bv) , je hersenen, je geest, je instelling, (mentaliteit) kan je ook "trainen" door iets te gaan doen. Denken heet dat ook welles, "doen" met de hersenen. Dit kost trouwens net als je physieke lichaam
tijd voordat je echte resultaten merkt.
(weten is NIET kunnen)
Deze 3 dingen worden meestal afgedaam als een taboe, ut zou niet waar zijn, het is onmogelijk of je kan er iig niet over hebben.
Ik denk dat kaboutertje graag een oplossing voor haar probleem wil (tenzij ze het geen probleem vind), ik denk dat je daarvoor ten eerste het probleem moet begrijpen voordat je gaat zoeken naar een (de beste) oplossing.
Conlusie: wat kan je nou doen?
ik weet het echt niet eigenlijk
ik zou het ook wel willen weten..