Citaat:
Originally posted by A-Man
hmmm
en als het nou nooit "snor" zit?
voor mijn gevoel
Frustratie post, door zo'n reply ben ik op zoek naar de antwoord op de vraag. Dat antwoord is negatief voor mij want dat geeft weer aan dat ik een achterstand ergens in heb die ik niet wil accepteren. Daar wordt ik weer depressiever van.
Dus, hoe slim ben je FoL? Geef je het antwoord, om te laten weten dat je het begrijpt en waardoor ik me dus klote door voel of doe je dat niet en help je mij daardoor.
Ik vraag het maar even, ik d8 namelijk dat je psychologie wel intresseerde. (en het blijft tenslote frustratie van mij)
Correct me if i'm wrong, en dat ben ik waarschijnlijk
|
ik ben geen psycholoog, ook niet daarvoor opgeleid en ook niet in opleiding. Ik tracht je te helpen en anderen (en soms mezelf) door bepaalde vrgaen voor te leggen of door bepaalde (gelezen) 'feiten'.
ik ben geen psycholoog.... ik ben iemand met de interesse voor psychologie en probeer met de geringe kennis (en geen opleiding daarvoor) iemand toch te helpen. Veelal een (te grote) invloed van mijn eigen mening. Wil je een objectieve en echte hulp, ga dan naar een psycholoog.
Maargoed om direct op je post in te gaan.
Op iemand te vertrouwen moet hij aan bepaalde verwachtingen van je voldaan hebben. Je hebt een bepaalde drempel waarna je iemand vertrouwd. Meestal wordt zo'n drempel wel overschreden naar een paar maanden, jaren (afhankelijk van de persoon) of 'nooit'....
Het lijkt me dat je al zo vaak teleurgesteld in bepaalde mensen die je als je vrienden beschouwde, dat die drempel steeds hoger kwam te liggen, tot op het punt waar je nu ligt. Dat je niemand meer (lijkt!) te vertrouwen.
Die drempel hoeft echt niet meteen naar benden gekelderd te worden tot nulniveau dat je iedereen meteen als 'vriend' beschouwd, integendeel, selectiviteit beschermt je, maar je zult toch mensen moeten gaan accepteren als betrouwbaar.... Voor die vrienden zal het hoogstwaarshcijnlijk neit zoveel veranderen (ik weet je denkbeeld naar buiten toe niet), maar voor jezelf zal het een stuk makkelijker maken, omdat je niet de hele tijd met de vraag zal zitten of je wel op die ander kunt bouwen of niet.
Normaal zou ik dit bericht zo hebben getypt, zou het niet zo zijn dat ik toch enigzins verontrust was over je tekst aan de onderkant van je reply.
Of ik je vraag nou beantwoord heb of niet, ik hoop dat je inziet dat dit slechts een van de meerdere oorzaken kan zijn van je probleem.....