Enkele bericht bekijken
Oud 12 January 2003, 22:27   #9
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe het nou precies zit. Ik weet niet in welke mate de publieke omroepen subsidie krijgen. En dus ook niet in welke mate men afhankelijk is van kijkcijfers.
Enkele hoogscorende programma's (zoals NOS Journaal, Studio Sport, 2 vandaag, voetbalwedstrijden) zullen ook goed blijven scoren als er eens wat minder naar amusement wordt gekeken. Zo wordt het journaal alleen maar opgeleukt de laatste tijd, terwijl vroeger ook al de kijkdichtheid heel hoog was. Mensen kijken volgens Vrij Nederland zelfs minder naar NOVA, omdát het opgeleukt wordt, en men gaat naar Barend&Van Dorp (RTL4, maar wél op politiek vlak inhoudelijk beter dan NOVA!).
Ik denk dat de overheid een keuze moet maken. Wat wil men? Meer geld en dus ook betere programma's, of minder geld en laat de publieke omroepen dan maar wat commerciëler worden. Gevolg daarvan is is dat waarschijnlijk de programma's waarvoor de publieke omroepen met name zijn (die programma's die bij de commercielen niet aan bod komen juist vanwege te lage kijkcijfers) als eerste slachtoffer zullen worden.
  Met citaat antwoorden