Citaat:
Originally posted by bartje518
Duidelijk een 'niet mee eens'. Niet dat er niet door elkaar gepraat werd, maar de heren hebben nu een nieuw speeltje om elkaar mee zwart te maken. Men goochelt namelijk continue met getallen. Getallen waar wij als kiezer totaal niets vanaf weten. Daarnaast beschuldigt men elkaar er over en weer van dat de ander zijn begroting niet zou klopen en dat diegene ergens rekenfouten heeft gemaakt.
Wat zegt mij het nu dat het CDA voor 800 miljoen extra aan het spoor gaat besteden, en de SP 1 miljard? Ik heb als kiezer echt geen flauw idee hoeveel er überhaupt nodig is. Bovendien weet ik als kiezer niet wát men dan met dat geld gaat doen. Rails onderhouden, en voor hoeveel? Extra personeel? Ik heb echt geen flauw benul daarvan.
Op deze manier staat het natuurlijk wel sjiek. Ha, die mevrouw Halsema geeft meer uit aan OV. Mooi, ik reis veel met de trein, en dus gunstig voor mij.
Hoe kortzichtig kun je denken ? Het CDA neemt met 200 miljoen minder namelijk misschien wel betere maatregelen dan die mevrouw Halsema!
Op een gegeven moment leek Wouter Bos even de goede kant uit te gaan. Ja, hij werd zelfs concreet! Zo noemde hij de A2 bij Maastricht als project waar hij iets aan gaat doen. En hij had het geloof ik ook nog over een snelweg in de buurt van Leeuwarden. Helaas werd dit onderwerp abrupt afgekapt, en vervielen we weer in het goochelen met getalletjes..
|
Gedeeltelijk mee eens, maar politiek blijft altijd wel iets wat voor de kiezer niet controleerbaar is. Ik kan ook niet nagaan of de loonmatiging 2 of 4 miljard oplevert?
Ik vond het debat van afgelopen zondag veel inhoudelijker dan wat we tot nu toe voorgeschoteld kregen.
Het gegoochel met cijfers is voor de kiezers lastig, ik zou ook geen idee hebben hoeveel extra er nodig zal zijn in de Zorg of hoeveel er overgehouden gaat worden als de bureaucratie verdwijnt in diezelfde Zorg.
Op het punt van Irak werd er goed gediscussierd en kwam duidelijk naar voren hoe de partijen dachten over de situatie. Liever zo'n debat als afgelopen zondag waar je als kiezer op zekere hoogte je eigen mening kan toetsen aan die van de lijsttrekkers dan zo'n showdebat van RTL 4, met lichteffecten en publiek.