Citaat:
Originally posted by tyskie
Ik snap niet dat het CDA er zo'n ongelofelijk punt er van maakt dat ze niet willen samenwerken met Paarse bewindslieden van de PvdA, terwijl ze aan VVD-kant tegen een van de gezichten van het Paarse kabinet aan lopen te leuren... Beetje krom, niet waar?
Daarbij hebben ze al gesteld dat het geen kandidaat van de oude garde wordt, dus ook geen Melkert (die allang weer een nieuwe baan heeft bij de Wereldbank dacht ik..). Ik denk trouwens dat de PvdA nog helemaal geen eventuele MP heeft, aangezien geen enkel redelijk denkend mens had kunnen verwachten dat de partij in 2 weken het verschil van een dikke 20 zetels met het CDA had kunnen dichten... En nu het CDA ook ziet dat ze wel eens voorbijgestreefd kunnen gaan worden door de PvdA, verleggen ze ineens de aandacht naar die eventuele MP.. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vooruit lopen op de zaken.. Net als Herben en Zalm onderling al de zaken aan het regelen zijn --> achterkamertjespolitiek. Hypocriete figuren nietwaar? De een is 8 jaar lang een van de bepalende gezichten geweest van een kabinet dat hij nu vervloekt en de ander doet in de geest van zijn politieke vader hetgeen waar zijn dode leidsman zo'n hekel aan had: kontenlikken in de politiek (dus niet in de darkroom )
Ik heb gezegd.
|
Tyske, schitterend. Ik had er nog niet eens bij stil gestaan.. Gisteren hoorde ik iemand zeggen 'dat Bos toch ook van de paarse clan was? Hij was staatssecretaris op het ministerie van financiën!'. Het kwam niet in me op dat toch echt ene G. Zalm daar minister was!!
Wat het CDA nu doet is de kiezer een beetje proberen te beïnvloeden om te doen voorkomen dat bij de PvdA allemaal nog dat vervloekte Paars rondloopt (wat daar nu zo erg aan was weet ik nog steeds niet. Dat is min of meer voor waar aangenomen geworden, en nu roept iedereen het maar naar).
Melkert zal het heus niet worden. En Bos heeft inmiddels al toegezegt dat de kandidaat voor de verkiezingen bekend zal worden gemaakt. Wat mij betreft dus einde discussie.