Onderwerp: Hoeveel werelden?
Enkele bericht bekijken
Oud 14 January 2003, 21:29   #8
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
eneri: je voldeed aan me verwachtingen ik verwachte die "oplossing" van je hehe.

Alleen het gedeelte van God vind ik een beetje raar....Kun je dat meer uitleggen?

En vind jij jezelf echt alwetend?!

(verder kan ik nog wel wat meer factoren verzinnen...komop mensen denk denk )
grappig..ben ik toch voorspelbaar..

Dat van God. Ik bedoel hiermee niet de de christelijke God, of die van een ander geloof met een andere naam, maar God in de zin van de hoogste 'persoon', degene die er altijd is of je het nou leuk vindt of niet.
Ik vind mezelf niet alwetend over het geheel, maar wel in mijn wereld. Ik weet namelijk wie de mensen zijn die in mijn wereld een rol spelen, ik ben de enige die alles weet binnen mijn wereld. Voorbeeld: een vriendin van mij zit niet bij mij op school, zij zal dus nooit weten hoe het op mijn school is. misshcien wel een indruk krijgen door wat ik vertel, maar het nooit weten zoals ik dat weet. en omgekeerd, de mensen op school weten of niks of een beetje af van mijn relatie tot die vriendin.
maar de wereld bestaat uiteraard neit alleen uit mensen, maar bijvoorbeeld ook uit alles wat ik bedenk. Ik weet alles wat ik bedenk, en ik alleen. hetzelfde geldt voor al mijn waarnemingen, dromen, indrukken etc.
Ik weet niet, om maar wat te noemen, waar de aarde vandaan komt. Dat heeft wel te maken met mijn wereld, maar IS niet mijn wereld. Dat is het geheel. Mijn wereld bestaat louter uit mijn indrukken, gedachten, gevoelens en waarnemingen.

Oh en er zijn inderdaad nog een heleboel andere definities van 'wereld', zoals de aarde als wereld, en het hiernamaals als wereld. Of de aarde als wereld en Mars als wereld, als daar leven is. Maar dit is de mijne..ben ook wel benieuwd naar die van de anderen..

Laatst aangepast door eneri : 14 January 2003 om 21:31
  Met citaat antwoorden