daar gaan we...
* there's no way to hapiness, hapiness is the way > the boeddha
*twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder de andere sterren
*als alle zekerheden wegvallen ben je op de goede weg
*lijden is geen straf, het is een geschenk. maar zoals bij alle geschenken hangt het ervan af hoe we het ontvangen.
*zoals opgeslagen warmte omgezet kan worden in energie, kan woede die beheerst wordt omgezet worden in energie die de wereld kan bewegen (Ghandi)
*stilte is de rijkdom van de ziel, eenzaamheid de armoede (may Sarton)
*as the snail whose tender horns being touched, shrinks back into us shelly cave , with pain long after fearing forth to creep again (shakespear)
*zoals de aasgieren zachtjes
op de takken van een boom landen,
maar de hele boom doen schudden asl ze wegvliegen,
zo sluipen veel dingen ongemerkt ons leven binnen,
maar verlaten ons weer met kracht.
kijk uit en wees opmerkzaam
op de dingen die je met geweld verlaten.
ze zijn de voorboden van groei
*als je de duisternis niet kunt ontarmen zul je ook het licht nooit geheel kunnen ontarmen
* de rest van mijn leven wil ik nadenken over wat licht is (einstein)
*niets is krachtiger dan een idee waarvoor de tijd rijp is
*in de muziek van het stromend water klinkt de vreugdevolle zekerheid "Ik zal de zee worden". Dat is geen ijdele arrogantie,het is ware bescheidenheid, want het is de waarheid. De rivier kan niet anders.
*leer stil te zijn (pythagor as)
*'vrijheid is nooit duur gekocht. het is de essentie van het leven. Wat zou een mens niet geven voor zijn leven (gandhi)
*je kunt een man niets leren. je kunt hem alleen helpen het in zichzelf te vinden (Galileo Galilei)
*Twijfel is een dief die ons weerhoud daar te gaan waar we hadden kunnen winnen (Shakespeare (heb de engelse versie niet))
*we worden alleen dan onszelf als we ophouden te zijn wat we altijd hadden willen worden. (thomas Merton)
*het leven heeft geen zin.. maar ik wel..
|