Onderwerp: Abortus
Enkele bericht bekijken
Oud 21 January 2003, 17:14   #45
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Diz
[B]Abortus is ook altijd moord, het kindje leeft altijd, maar vanaf 3 maanden is het pas echt zeker dat het kindje ook grote kans maakt om levend geboren te worden. Das de grens zeg maar
eh...ik wil niet vervelend zijn hoor (nouja misschien ook wel. :/ ) maar vanaf de bevruchting kán je nog niet spreken van een "kindje". een bevrucht eitje ís geen kind. het is nog niet ontwikkeld tót een kind.

en ik vind dat heel veel mensen heel moeilijk doen. als je bent verkracht is het oké, maar als het condoom is gescheurd oid en iemand wordt zwanger en pleegt abortus, dan is het opeens moord? kvind dat veel mensen te snel spreken over moord. zoals ik hierboven al heb gezegd kan je in de 1e we(e)k(en) nog niet spreken van een 'kind'. het is een eicel of embryo, maar het ís nog geen kind, kan je dus al spreken van een moord? ik vind van niet.
Ik vind het veel erger als ik een meisje van 15 zie met een kindje, die haar school nog moet afmaken, die gewoon hulp nodig heeft voor het verzorgen van dat kind, die zelf eigenlijk nog een kind is..als dat meisje niet goed voor haar kind kan zorgen en dat kind gewoon de zorg niet krijgt dat t nodig heeft en wordt verwaarloosd, dat vind ik tien keer erger dan dat iemand een abortus pleegt.

k denk dat ik maar eens ga tellen hoe vaak ik "ik vind" of "vind ik" heb gebruikt in deze reply
  Met citaat antwoorden