Onderwerp: Abortus
Enkele bericht bekijken
Oud 22 January 2003, 14:25   #49
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Ik ben voor abortus. Dat is te zeggen: wanneer een kind geen leven geboden kan worden, en de moeder wilt absoluut niet het kind ter adoptie doen, vind ik er niks mis mee. Ik kan me echter heel goed voorstellen dat vrouwen iets dat in hun buik groeit absoluut niet weg willen doen, en er een band mee hebben. Maargoed, dan is die hele discussie dus ook overbodig. Ik denk niet dat een vrouw zomaar afstand zal doen van een kind dat al groeit. Ik zou ook niet weten waar je een grens zou moeten trekken.. Zo'n wezentje maakt het namelijk toch nog niet mee bewust. Ik vind dat een moeder op zo'n moment nog het recht heeft erover te beslissen.
Weet je wat me een veel zinniger discussie lijkt? Een discussie over jeugd en onveilig vrijen bijvoorbeeld. Als je dáár eens een wat duidelijker voorlichting zou geven, dan zou je ook veel minder met abortuszaken te maken krijgen. En zou die hele discussie alleen nog maar gaan over zwangerschap na vekrachting, en dan vind ik dat sowieso abortus gepleegd moet kunnen worden..
  Met citaat antwoorden