Onderwerp: 'helpen'
Enkele bericht bekijken
Oud 28 January 2003, 22:45   #54
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

neuh hoor, alleen je hebt toaal geen kans om te relativeren e.d. Bij zo goed als alle problemen waar je een oplossing voor zoekt denk je lang over na, van seconde, tot minuten, tot dagen tot jaren...

dan is een heel klein tijdje een reflex vergeleken met die langere tijd.

je moet dus altijd relativeren een heel goed nadenken voor dat je een beslissing maakt? als je dat heel snel doet dan is het een soort reflex?

Citaat:
1) zie boven
2) dat is niet zomaar....Is het wel zeker dief of geintje? Heeft hij wapen en moet ik opassen of niet? etc.... het is niet zo logisch op zomaar 'de dief' in de kraag te grijpen.
3) eh dus?
2-> Daarom, daar heb je meer tijd voor nodig om te overwegen.
tenzij je het je (jezelf) een beetje aangeleerd is dat je direct moet helpen en weet hoe.

Citaat:
als je over het daadwerkelijke reflex wilt hebben dan wordt die helemaal niet door de hersenen gestuurd, maar wordt de impuls direct vanuit het (dichtsbijzijnde) zenuwstelsel teruggestuurd en gaat niet eerst naar de hersenen.

MAar met reflex doelde ik dus op 'actie zonder te relativeren'

> ok

HEt is me nooit overkomen, en omdat ik niet weet hoe ikzelf met zulke 'reflexen' omga, kan ik dat niet overdenken en er dus geen antwoord op geven....
Echt een relfex is het niet dus. of wel? Naja boeieh

--
Je helpt zeker de vrouw, als je in staat bent van zo'n "relfex"/actie. Waarschijnlijk doe je dat gewoon omdat je weet dat het goed is. (onbewust/bewust makt niet uit je weet het ergens)
Als je alleen al zo'n actie probeert om de dief te stoppen heb je iig al een rede om te denken dat je iets "goed" gedaan hebt, helemaal natuurlijk als de actie succesvol is. Misschien meer onbewust dan bewust kan je daar trots op zijn, dat is voor jezelf.
Niet voor de vrouw van het gestolen tasje.
  Met citaat antwoorden