Citaat:
Originally posted by Mantra
(Waar ik ook nog als argument aan kan toevoegen dat de doodstraf niet als effect heeft dat er minder moorden wordt gepleegd.)
|
Gelul! Dat valt namelijk niet te controleren.
Citaat:
Ik ben dus tegen omdat een moordenaar straffen met de dood meer een soort wraakactie is. En wat Jolyn ook al zei, we verlagen ons dan met z'n allen gewoon naar het niveau naar de moordenaar, dat KAN toch niet!
|
Dat is geen wraak maar gerechtigheid, en we zouden ons pas verlagen als we hem ook eerst ff verkrachten en daarna onder het beton storten.
Citaat:
Het zal wel vreselijk zijn wat die moordenaar heeft gedaan, maar misschien is er wel iets mis in zijn hoofd dus zou hij in een inrichting moeten zitten. Dan kan hij er misschien gewoon niets aan doen.
|
Dus als ik een paar kindertjes verkracht en daarna vermoord, maar een goeie advocaat en een goeie psychiater inhuur, kom ik er af met wat TBS (wat tegenwoordig echt niks meer voorstelt)
Citaat:
Ook belangrijk is: in de gevangenis zitten is niet relaxed de hele dag tv kijken en fitnissen zoals Aarsch eerder zei, je wordt gewoon maximaal 20 jaar van je vrijheid beroofd, en volgens mij vreet dat wel aan je, je hebt 20 jaar van je leven immers vergooid.
Dit vind ik er dus van: ik ben gewoon TEGEN de doodstraf
|
Dat zal best aan je vreten en ook geen pretje zijn maar daarna ben je wel vrij terwijl degene die je hebt vermoord wel dood is en nooit meer vrij zal zijn.