Onderwerp: glaasje draaien
Enkele bericht bekijken
Oud 5 February 2003, 18:55   #7
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Ik heb wat reacties uit andere topics voor jullie verzameld:

Code:

Citaat:
Ti_Mu84
toen ik 13 was hebben we het een keer 's avonds in een jeugdhonk gedaan (glaasjeschuiven) en de stoel achter in het honk begon echt te bewegen (hele kleine verschuivingen) de volgende dag stond die stoel voor de deur.... de deur was op slot, dus niemand kon het gedaan hebben! hierna heb ik het nooit meer durven doen, bij de gedachte alleen al schijt ik in me broek
Citaat:
LoeLoe
Ikzelf jah..heb er ervaring meej. Ik ga mensen niet aansporen om zoiets te doen. Ik heb het uit pure nieuwsgierigheid gedaan..en een jaar later nog een keer om aan andere mensen te laten zien dat er wel degelijk 'iets' gebeurt. Ze vroegen zelf of ik het wou voordoen en jah ik weet niet..ik interesseer me wel een beetje in dat soort dingen en ik deed het ook een beetje voor mezelf, om te kijken of de vorige keer echt niet nep was. Er werden vragen gesteld..en die werden inderdaad beantwoord door het glas dat over de tafel ging, naar de letters toe, of naar 'jah' en 'nee'. Op een gegeven moment donderde er zo'n wekkerklokje van de kast af. De kast stond gewoon recht..duz het is mij een raadsel hoe die klok op de grond viel..maar hij viel echt, ik zag hem met mijn eigen ogen naar voren schuiven en toen BAM ineens.. Gelijk was de concentratie weg en zijn we gestopt met het 'spel'. Ander verhaal. Ik had een verjaardagsfeestje, een tijdje geleden. Ben jij weleens 's nachts om half 1 op een kerkhof geweest? Ik nog nooit, maar toen ben ik er samen met wat vrienden heen gegaan. Ik zweer het je, ik ben nog nooit zo bang geweest. Toen we ongeveer 10 minuten aan het zwalken waren op dat kerkhof werd een vriend van me niet goed, waarschijnlijk van teveel spanning en teveel alcohol, maar hij ging in ieder geval helemaal out. Wij proberen die gast weer bij te brengen, maar dat wou niet zo lukken. Toen zei 1 van de mensen die meeging van: Kom, we bellen even thuis op of ze ons komen halen, ondertussen brengen we hem naar de poort en dan leggen we het straks wel uit. Die jongen haalde zijn telefoon tevoorschijn, en die stond uit zal ik je zeggen. Jezus en hij begon te vloeken op dat ding want hij wou niet meer aan en hij zei: Ik weet zeker dat hij net nog aan stond ik weet het zeker.. De rest ging ook op hun gsms kijken..en geen van allen kregen we nog aan de praat. Echt ik was echt vet bang. We hebben die jongen naar de poort gesleurd op de een of andere manier en verder konden we eigenlijk niet, maar we zijn toch doorgelopen, zo snel mogelijk bij dat kerkhof vandaan. We waren ongeveer 50 meter van het kerkhof weg toen we echt niet meer konden..daarna nog een keer geprobeerd om iemand te bereiken en die jongen die als eerste getracht had om iemand op te bellen zag dat zijn telefoon weer gewoon aanstond..en je raad het al, bij de rest stond hij ook aan:S 1 Ding weet ik zeker, ga nooit naar het kerkhof voor de lol ofzo 's nachts..want zo lollig is het duz echt niet.
Citaat:
LoeLoe
Alz je toevallig zo'n 'verkeerde' geest treft, dan kom je er heel moeilijk vanaf. Het beste is dan om naar een paragnost te gaan, maar zelfs dan kan het niet altijd verholpen worden. Ik ken een jongen waarbij zo'n sessie dus helemaal uit de hand is gelopen. Die jongen (lach niet) is 3 maanden geteisterd door een geest. Hij kwam een keer thuis uit school, ging naar zijn kamer om zijn huiswerk te maken en alle posters tegen zijn deur en kast waren kapot getrokken en met bloed was erop geschreven 'Satan' en dat soort dingen. Hij heeft 2 maanden bij zijn moeder in bed geslapen, is door haar naar school gebracht omdat het onderweg te gevaarlijk werd want er deden zich wel ineens erg veel bijna-ongelukken voor en dat soort dingen. Duz het is neit altijd zo lollig als jullie denken en dat weerhoud me ervan om jullie te vertellen hoe het moet. Ik zou zeggen: Ga naar de bieb en trek een paar boeken open. Ik ken boeken waar het hele proces in geschreven staat..
Citaat:
sweety_pauwtjuhh
zo eng is geesten oproepen niet hoor, er kunnen dingen gebeuren ja... het wordt alleen maar eng gevonden omdat er iets gebeurt door iemand die wij niet kunnen zien. ik houdt me dan ook bezig met wicca samen met een paar vriendinnen en ik vind het allemaal niet zo eng... vind het juist spannend, je weet dat er wat is maar je kan het niet zien of aanraken. je merkt het alleen maar door dingen die de gene doet die wij niet zien, verder niks... geest is eigenlijk ook een 'gewoon' mens maar dan onzichtbaar
Citaat:
Spider-Man
je kan echt wel verkeerde geesten oproepen hoor, sorry maar ik knijp hem eigelijk al als ik eraan denk en als ik die verhalen lees hier wil ik echt nooit aan beginnen, en als 1 van mijn vrienden/vriendinnen eraan beginnen wil ik er ook niks van weten dan ben ik maar een mietje, of een schijterd boeit mij niks
Citaat:
LoeLoe
Joh je bent echt helemaal geen mietje als je daar niet aan doet! Laat je niet door vrienden ompraten in ieder geval door dit soort redenen. Heej ik interesseer me er toevallig voor, maar ik heb het nooit aan vrienden opgedrongen ofzo om mee te doen..Ennuhm, meestal doe ik het ook alleen. En anders met 2 vrienden van me, ik heb er eigenlijk een vast groepje voor. En het is niet zo dat ik het elke dag doe ofzo..Gewoon soms..ik weet niet is heel raar. Als ik me een beetje down voel ofzo, dan doe ik dat weleens (de laatste keer is een dik jaar terug bednek ik me nou)..Er gebeuren gewoon dingen die je niet kunt verklaren. Je weet dat er iemand anders is..maar waar? Dat doet er verders ook nie toe. Je kunt idd verkeerde geesten oproepen en dat krijg je niet of nauwelijks in de gaten.. vaak pas als het te laat is. Geesten kunnen je voor de gek houden door te laten blijken dat ze goede geesten zijn, terwijl het echt 'duiveltjes' zijn..heel riskant, gelukkig nog nooit meegemaakt. De sessie beeindigen heeft dan ook geen zin meer, want je bent dan toch te laat. Het enige wat je misschien dan nog kan reddne is door het glas los te laten..meteen doen duz.