Citaat:
- dus als je met een grote groep mensen goed nadenkt over een onderwerp en je bent er gemotiveerd genoeg voor om te protesteren dan is dat kuddugedrag....
Nou dat is in iig geen slecht kuddegedrag volgens mij,.
|
Als een grote groep mensen aansluit bij een groep mensen, omdat ze iets op tv zien.... Vaak niet eens een goede onderbouwing, behalve 'ik ben tegen oorlog'... als je dan potentiele gevaren aantoont die zich zouden voordien, indien er geen oorlog gevoerd zou worden, zouden heel veel mensen al stil vallen.
Met andere woorden: kuddegedrag zonder na te denken. Iets wat te vaak gebeurt.
Citaat:
Waarom heeft het dan vrij weinig zin?
Invloed van protesten is verwaarloosbaar?
heel misschien voor nederland t.o.v. dit onderwerp maar in het algemeen? d8 het niet
|
Vrij weinig zin omdat je met een protest wel aangeeft dat je tegen bent,
maar je neit goed je argumenten kan aangeven. Zeker als je dan op tv komt etc (heb ik al uitgelegd)
Citaat:
Dat er een protest is geeft iig aan dat er nog een andere kant van het verhaal is, daar gaan mensen iig over nadenken als ze geintereseert zijn in de wereld, die gaan nadenken om het hoe en waarom en zouden dat waarschijnlijk minder snel denken aan wat kan ik doen hieraan? en sowieso ... waarom staan die leipos in dat weiland? Moet toch een rede hebben denk je dan toch.
|
bij een debat/discussie/uitleg geeft het ook aan dat er een ander kant is. Het is duidelijker, meer onderbouwd en (dunkt mij) dus meer effectiever (welke kant de kijker ook kiest)
En waarom die 'leipos' in een weiland staan....dat is dezer dagen niet meer echt nieuws waar je wakker geschud van wordt....