Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
maar ik vind het een beetje gekken. (das mijn mening, natuurlijk zitten er ook normale mensen tussen zoals wij).
|
Het is dat je het zelf zegt, want het is natuurlijk een lelijke generalisatie. Want waarom reken je een volk af op hun niet gekozen president?
Ik vind dat je niets kunt zeggen van de reactie van Bush op 11 september tot dusver, dus niet overhaast en wild aanvallen, maar eerst een coalitie vormen, de Taliban een ultimatum stellen en dan pas aanvallen.
Ik ben ook nog tegen een oorlog in Irak, en ik vraag me ook wel af waarom er precies aangevallen gaat worden, behalve dan om het mom van de oorlog tegen terrorisme. Bush heeft de schijn namelijk tegen, hij heeft veel connecties in de olieindustie en heeft altijd de wapenindustrie belangrijk gevonden. Die oorlog zal dus wel eens meer dubieuze doelen kunnen dienen. Neemt trouwens niet weg dat ik Saddam best weg zou willen zien.
Economisch gaat het niet erg florissant voor de VS, maar de vraag is of je daar Bush alleen voor verantwoordelijk kunt houden, aangezien het met de wereldeconomie in zijn geheel niet geweldig gaat. Al is de VS wel een economie op zich. Nu heeft die de rente drastisch verlaagt, ik moet nog zien of dat de goede uitwerking heeft, het begrotingstekort is in ieder geval beroerd hoog.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij las ik laatst dat Bush een vrij conservatieve opvatting over abortus en euthanasie. Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens.