Citaat:
Originally posted by Geqxon
Morgen moet ik dus lekker naar school, maar heb ik daar zin in: nee. Ik weet niet waarom ik steeds zeg zo van "o das laag, opzeminste een 9". Ik denk dat het zelf komt door macht. Ik zeg 1 ding en iemand is boos. Dat is gewoon pure macht. Bij mij moet je hemel en aarde verschuiven om mijn humeur te veranderen. De enige mensen die dat kunnen zijn mijn ouders, mentor en die jongen van dat "Ik ben niet blijven zitten". Ik denk zelf dat dit de grootste reden is dat ik het telkens weer zeg dat ik het cijfer laag vindt. Ik weet het zelf ook niet echt.
Sorry dat ik dit topic plaats, ik wil niet getroost worden maar het moet er gewoon even uit. Het voelt ook gewoon goed. Dank jullie wel.
|
Aan de ene kant ben je er trots op dat je een hoge cijfers haalt, maar tegelijk vind je het eigenlijk niet iets meer als "normaal".
Het is streelt natuurlijk je ego als anderen dat ook normaal van je vinden. Dan ben je "slim" etc, das nooit slecht. (
Makkelijkste manier om andere te laten weten dat je het normaal vind (van jezelf) is door van dat soort kleine opmerkingetjes te maken.
Zij (de klas) ergeren aan jouw omdat je iets hebt wat zij niet hebben/kunnen (hoog cijfer). Zeker als je het ook nog normaal vind dat je een hoog cijfer hebt. (irritant vinden hun dat dan natuurlijk)
Die "macht" die je hebt is beetje relatief he.
Dat hangt voor een groot deel af van de ander die waarde geeft aan een opmerking van
jouw.
"Bij mij moet je hemel en aarde verschuiven om mijn humeur te veranderen."
ehh jah... ...muur/masker.
maar maakt niet uit bij sommige werkt ut bij andere niet.
Maar let op wat je macht noemt, dat soort dingen hebben een neiging tot een vervelende terugslag als je er (teveel) vanuit gaat dat je het hebt.
Verder vind je het waarschijnlijk een manier van macht om als je een laag cijfer haalt te laten zien dat het je niet raakt. Want andere kunnen er zo pissig etc om worden. Emotioneel raakt het jouw niet dus dat is controle over jezelf en dat is weer macht.
ook sorry voor deze reply.